23 April 2009

My very first envelope card - Mitt første konvoluttkort


Mitt aller første konvoluttkort. Jeg må jo også hive meg på den "bølgen" av konvoluttkort som herjer bloggene rundt omkring. Jeg har siklet lenge og vel over alle de flotte kreasjonene som har vært lagt ut.
Desverre gitt det hardt utover Fiskars punchen min dette konvoluttkortet her. Fiskars punchene er tydeligvis ikke laget for å punche igjennom en vanlig Bazill, og hele greie gikk til helv... kremt... et varmere sted. Og jeg som var så glad i denne punchen da... sukk! Man må vel ofre litt for hobbien sin.

This is my very first envelope card. Jeg just had to surf on the big wave of envelope cards that are posted on all the blogs. Sadly it meant the death of my Fiskars punch. The punch is evidently not created to cut into Bazill. It broke in to several pieces.
It was great fun making this card/envelope, and it will not be the last time.
The great thing about this is that they way I made it, it is two pockets inside, onte to put money in, and one to slip a card.


22 April 2009

Wednesday stamper challenge : Mother Earth

Wednesday stamper has a challenge today and this week with the theme "Mother earth". It is the world day today.
I thought long and hard to try and find some thoughts I could make into an atc. Both pessimistic and the more positive ones. For, to be honest, the state of the earth is not really good. She is sick and we all have to make a change in our lives in order to begin healing her.
This is my entry to this days challenge. It is clean and simple but hopefully gives a message anyway.

Wednesday stamper feirer Jordklodens dag i dag ved å gi ukas utfordring temaet "Moder Jord". Jeg har tenkt både vel og lenge over denne. Trodde jeg hadde en idé, men den glapp og så måtte jeg fundere mer. Det ble både pessimistiske og optimistiske tanker. For, ved å si det slik... jorklodens forfatning er temmelig dårlig i dag og vi er alle nødt til å bidra med vårt for å gjøre en forskjell.
Dette ble mitt bidrag, forhåpentligvis gir den noe selv om den er både enkel og ren i stilen.

21 April 2009

Alcoholinks with transparent foil - Alkoholblekk med transparenter



Think Monday - Think ATC has got a challenge this week that is about alcoholinks with transparent foil. That was an excellent excuse to bring out my alcoholinks again.

If you wonder HOW I made this it is quite easy. I put some different brown inks on an applicator and colored a piece of transparent foil. Then turned it over when it was dry and stamped on that sweet little angel. I then went back to the side with the alcohol ink on it, dropped a few drops of bleder on the applicator and rubbed away some of the ink on her face, and wings, leaving them almost blank.

I then took out my markers and colored the flowers in her hair and the bouquet of flowers with reds and greens. I used my Le plume markers. I measured up her dress and cut it out of an old book. Attached it to the back of the foil and then covered the whole backside with double sided sheet of gluepaper. On top of that gluepaper I "painted" her wings with gold perfect pearls to get them really shiny. The way to "paint" with powder is to use a small amount of powder and a small brush and then stroke the brush over the image carefully avoiding to get the powder where you do not want it.

Then I attached the two panels. Finished!

Utfordringen denne gangen fra Think Monday - think ATC gikk på alkoholblekk og transparenter. Dette er noe jeg har gjort ofte i mitt liv og holdt utallige kurs på, så det var gøy å ta frem alkoholen igjen å forsøke seg.

Jeg duttet først forskjellige brune nyanser over transparenten. Snudde arket da det var tørt og stemplet på baksiden denne søte englen. Snudde arket igjen slik at alkohol-siden er opp, tok litt blender på applikatoren og visket vekk blekket over ansiktet hennes og vingene slik at de nesten var gjennomsiktige igjen. Tok frem Le Plume tusjene og fargela buketten og blomstene i håret hennes. Le Plume er vannløselige og vil derfor ikke gjøre noe med alkoholblekket. Promarkers som er spritløselige vil derimot ikke virke på denne måten på alkoholblekk.

Målte til kjolen hennes og kuttet den ut av en gammel bok. Festet den på transparenten, dekket alt over med dobbeltsidig limark og malte til slutt vingene hennes med perfect pearls . Festet på panelene og voila! så er man ferdig.

20 April 2009

Inspired by summer - Sommerinspirasjon

I colored some images with my Promarkers during the easter holydays trying to get better at it. I think I have improved but I need more practice. This is one of the images I colored. I tried to make a card out of it, but hey, making cards at twelve o'clock in the night is not really my thing.

Jeg tok med meg Promarkerne mine på påskeferien for å forsøke å bli bedre på dette. Jeg har nok blitt litt bedre, men det er et stykke igjen, så jeg trenger å øve mer. Dette kortet ble laget tolv i natt, og det er absolutt forferdelig å sitte å være så trøtt og skal gjøre ferdig et kort. Hadde lyst å sette på noe mer på det, men fant liksom ikke noe som "passet". Har jo bare en million duppeditter... men det passet altså ikke. hihi.