20 October 2013

Back to where I started

Norsk tekst ligger under det engelske.


I feel as though I am back to where I started my card-making "career". Purple and orange tones combined with alcohol ink was my signature.  Thirty years after I bought my first stamp I find that this clean crisp cards is what I enjoy making most.

This is made with a leaf cut out of a metal sheet and embossed. I dabbed some alcohol ink on it and used the same color as one of the frames around the card. The leaf is on some 3 d cushions. I glued on some rhinestones in orange under the sentiment. Reminds me that I have to find my glasses. I am WAY to old to to focus on 1 millimeter small rhinestones, let alone glue them on without disastrous results. The sentiment says: Best wishes for this day and the future".


♥      ♥     ♥  

På en måte føler jeg at ringen er sluttet. Jeg er tilbake der jeg startet med kortlaging. Oransje og lille toner og alkoholblekk var jo det som kjennetegnet meg. Tretti år etter at jeg kjøpte mitt første stempel har jeg funnet ut at disse rene kortene er det jeg liker best å lage. 

Bladet er laget av et metallark som er kjørt igjennom en blad die, så  fargela jeg det med alkoholblekk og limte det på med 3 D puter. Jeg limte på noen diamanter i oransj som forøvrig fikk meg til å innse at jeg må finne brillene mine. Jeg er alt for gammel til å sitte å fokusere på slike små ting, for ikke å snakke om å lime dem på uten limsøl over hele kortet!

2 comments:

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!