15 March 2013

Where are my sunglasses!?



Where are my sunglasses? I have Someone in my family have a hoarder tendency when it comes to sunglasses in all shapes, colors and sizes. Considering it's almost never sun here up north it is a weird thing to have a crush on. But when it comes down to shoes, handbags and sunglasses, I am a nut!

But whenever I am looking for that particular pair of sunglasses I never find it. Probably because it is in one of my sixtyseven two bags.

I was in desperate need of a practical and neat way to store my sunglasses. I do not think it is practical to have them all stored in their cases so I was searching for something else.  In Ikea today I found these great towel hangers called "Hjälmaren"  (They have it in white and black) and immediately saw that this was the perfect thing for my hall.

This is three towel hangers beneath each other. Each towel hanger has two racks. I can hang approx. 9-10 sunglasses on each rack.

Idea: If you don't have so many sunglasses you can easily use the lowest rack to hang my bags from. Or scarves.

Hvor er solbrillene mine?!
Jeg har Noen i min familie har en hamstringstendens når det kommer til solbriller. Når man vet at det knappest finnes sol her oppe i nord så er det i grunnen er merkverdighet. Men når det gjelder solbriller, vesker og sko er jeg helt håpøs.

Men når det gjelder å finne akkurat DET paret solbriller blir jeg alltid like rådløs, kanskje fordi solbrille paret ligger i en av mine sekstisyv to vesker.

Jeg trengte derfor en praktisk og stilig måte å oppbevare solbrillene mine på, og på min tur til Ikea i dag fant jeg "Hjälmaren". Det er egentlig et håndklestativ men jeg så med en gang nytten av den på min måte. Her er det totalt tre håndklehengere under hverandre. Prisen er 119 kroner stykket.

Hver henger tar sånn cirka 9-10 solbriller så her har jeg altså plass til 60 stykker på disse tre. Har du ikke så mange som meg, så ser jeg absolutt nytteverdien i å henge solbrillene på den øverste hengeren og henge vesker, skjerf eller lignende på den nederste.

1 comment:

  1. Hei min venn
    Dette var jo kjempelurt - mine briller ligger alltid og slenger alle steder rundt om der de ikke burde ligge! Håper du har det bra ellers og at du nyter sommeren ♥
    Klemmer fra Heidi

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!