27 March 2012

Easter hens




Ok, jeg inrømmer at det har vært lavmål når det kommer til innlegg på bloggen min det siste året. Forrige innlegg handlet om sjokolade og jul og plutselig så kommer det påskehøner! Jeg fant litt tid mellom rydding av hobbyrommet og oppvisningen til min yngste datter og fant ut at jeg ville sy noen høner. Så her er de! Jeg synes de er så søte og de er så lette å sy så jeg har planer om å sy dem i alle farger og størrelser. Kan ikke få nok høner, kan man vel?

Det siste året har vært merkelig for min del og har mye av skylden for at bloggen er kraftig neglisjert. Jeg har snudd livet mitt sånn omtrent 180 grader rundt. Fra å være tykk og dødelig overvektig så fant jeg en dag ut at jeg måtte gjøre noe. Jeg har siden gått ned 55 kilo, trener 13 timer i uken og brukt mye tid på å handle klær! Jeg har gått ned ti størrelser og har til tider et enormt overskudd av energi som jeg har øst utover huset, ut og innvendig samt bryllupsforberedelsene. Vi har i høst ikke mindre enn et bryllup, en konfirmasjon og to femtiårslag som skal gå av stabelen med bare noen ukers mellomrom. Slå den da!

Jeg kan overhodet ikke love å følge opp denne bloggen oftere i fremtiden, men hvem vet, kanskje jeg overrasker meg selv? Imens for du nyte synes av hønene og så ønsker jeg deg en riktig god påske!

----------------------------------------------


Ok. I admit it. Not much going on in my blog lately. My lost post was in December and was all about chocolate and now it's Easter and here are some hens I just made. I love the pattern and I love to make them so I will probably spend my Easter holiday sewing lots of them. Can't get enough hens, can I? I'll have to make some big ones as well and in every color available!

So what have been going on the last six months you might ask? Well, first of all I have changed my life completely. From being overweight and mortally obese I started exercising and eating right a year ago and have since then lost about 55 kilos. That is about 121 pounds. And since I have shrunk, many hours have been spent buying new clothes as well and enjoying life to the fullest. My energy level is above the roof at times so I have used some of it to paint the inside of several rooms in my house, and planning my upcoming wedding!


Not much time for crafting I am afraid, but today between cleaning my crafting room and going to see a play that Maia's class was putting on I managed to sew these hens. And actually I have been crafting quite a bit, but that has been wedding invitations, table cards, gift boxes etc.


We are by the way having the best weather EVER here in Norway the last days, with temperatures up to pluss 20 degrees Celsius. That is just wild! I have been walking around in shorts looking at all the flowers blooming and the trees that are bursting into small green leaves. That is totally wild, since it is only March and usually at this time of year we can have snow!


Well, I can not promise that I will post regularly in the future. There are tons of work to do in and outside the house, and we have a wedding, a confirmation and two birthdays (50+50) to prepare this year, but who knows? I might surprise myself!
I wish you a happy Easter!



3 comments:

  1. Hi!
    I am so happy for you! So glad you're feeling good! You should be really proud of yourself! Congratulations on your upcoming wedding!
    Hugs,
    Oliva

    ReplyDelete
  2. Anonymous8/4/12 00:28

    Hei!
    Kom tilfeldig over din blogg- så hyggelig å høre at det skal skje så mye hyggelig i livet! 10 størrelser? Kan nesten ikke forestille meg at det er mer igjen av deg da:) Jeg har desverre ikke lagd kort eller vært på noe forum på lenge; jobb og familie måtte prioriteres....
    Ha en deilig vår! Håper du skriver litt her innimelllom:)
    Klem Maj

    ReplyDelete
  3. OMG!! -Tar av meg hatten og det som ellers er på, for slik en bragd! -Hjelpe meg -over 50 kilo!! (-det kan ikke være mye igjen av Tonje!) Helt fantastisk!! -så bra for deg! -VET hvor Vanskelig det er! -så bøyer meg i støvet:))) -Høres ut som en travel tid du har hatt -og har -i vente -men arti!
    Ha en strålende fin helg videre!
    Go klem fra mæ

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!