03 December 2011

Stampin for the weekend - friends



On the quest to simplicity I made this card to Stampin for the weekend's challenge which is all about FRIENDS. And what is better than sitting with a good drink in one hand and chatting your heart out to a good friend.

I have for such a long time had this urge inside to do something different. I have for ages (it feels like that) been sitting and doing vintage cards, gluing on tons of roses, swirls and bling or coloring images until my eyes pop out of my skull, and now I feel like doing the simple and clean thing. But it is a tough journey I have led myself in to because it is hard to go against the main stream and even harder to go against what you are skilled at. But I have to challenge myself a bit and have now, at least for a short while, gone for the clean and simple things.

And while I was on it, I made another card as well.

. . . . . . . . .

Dette kortet laget jeg til Stampin for the weekends utfordring som går på VENNER. Jeg tenkte at i og med at jeg har lagt ut på denne reisen i enkle, stilrene kort så måtte jeg forsøke meg på løse oppgaven på min måte. 
For hva er bedre enn å sitte med noe godt å drikke å skravle høl i hodet på en skikkelig venn?

Jeg har for en halv evighet nå sittet og limt på roser, swirler og bling på kort. Jeg har fargelagt motiver til øya har falt ut av skallen på meg og nå ville jeg gå for det behovet som tvinger seg frem inni meg: Enkle stilrene kort. Men det er en tøff prosess og vei å gå. Både fordi det går imot hva de fleste andre sitter å produserer og fordi det går imot hva jeg føler meg god og trygg på. Men man trenger av og til å utfordre seg selv, og derfor dette kortet.

Og mens jeg likevel var igang så lagde jeg et kort til i andre farger og med annen tekst.


No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!