03 December 2011

4. December. Clean and simple



There is a fine line between clean and simple, and boring. I feel that when you do clean and simple cards your must pay extra attention to design as you cannot drown your mistakes in a dozen roses, swirls, bling and other elements. I find it even more difficult to make clean and simple cards than cards with a huge amount of elements on them.
Well, this is clean and simple but hopefully not boring.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

Det er en fin grense mellom enkelt, stilrent og kjedelig. Jeg tenker slik at når man gjøre stilrene kort så stiller det enda større krav til kortlagerens evne til å plassere elementene riktig da man ikke kan skjule feiltagelsene sine i et dusin roser, bling og swirler. Jeg synes faktisk det er mye vanskeligere å lage de stilrene kortene enn det er å lage kort med et dusin elementer på, jeg bruker lengre tid for jeg sitter ofte lenge å flytter på de få elementene som er for å få det "riktig". 
Her er i alle fall mitt stilrene julekort, og forhåpentligvis er det ikke kjedelig selv om det er enkelt.

2 comments:

  1. I like the simple design. Sometimes I feel that the simple cards are the most effective!

    Thanks for visiting my blog and your lovely comment!
    wish you a wonderful Sunday!
    Regina

    ReplyDelete
  2. This is beautiful. It is simple but it is not stark or overdone and it is definitely not boring. Gorgeous image, colours and layout. Hugs Karen x

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!