17 November 2011

Home decor - Hjemme dekor


If anyone can give me the right english word for what this is, I would be happy. Candlelight shade? Candle shade? Sircular thingy to have around the candles?
Anyway, they are so easy to make and so fun. You could make dozens so you have something for Christmas, for Halloween, easter, Thanksgiving, summer, spring, authumn and winter.
They are made out of a paper napkin. Napkins usually have two or three layers of tissue in them and  I removed in this case the two that did not have print on them and was left with a superthin napkin with roses printed on them.

I had measured how long and wide I wanted the shade to be  (to fit outside a glass I could put the candle in) and cut the napkin to the measurements. I found it almost impossible to use a cuttingboard or scalpel, so I used the roller knife I use for cutting my patchwork. I then heat laminated the whole thing and cut away the excess plastic so I was left with a small edge around the entire sheet of napkin.

I overlapped the edges and with the Crop-a-dile I made four holes which I put an eyelet throught and fastened it.
Voila! Thats all!!


Christmas feeling.

Disse stearinlys skjermene er superenkle og morsomme å lage! Jeg har brukt en serviett hvor jeg har fjernet det ene eller to lagene med hvitt papir som det ikke er trykk på og står igjen med et supertynt serviettark med i dette tilfellet lilla blomster på.
Jeg har målt på forhånd hvor langt og høyt jeg vil ha skjermen slik at det dekker rundt et vanlig rett kjøkkenglass som rommer et te-lys,  og har så kuttet den ved hjelp av en rullekniv. Fant ut at hverken skalpell eller skjærebrett gjorde susen her.

Så varmelaminerte jeg den og kuttet så til plastikken slik at det ble en tynn plastkant rundt hele servietten. Jeg overlappet så kantene og ved hjelp av Crop-a-die hulltangen klippet jeg fire hull som jeg festet nagler i.
Voila! Da er den ferdig.

Og fordi det er så superenkelt å lage så kan man like godt lage noen til jul, nyttår, påske, pinse, sommer, høst og vinter mens man er i gang.


2 comments:

  1. such a wonderful lights you made and the colors and design are awesome

    ReplyDelete
  2. Så flotte disse lysene ble.
    Likte juletagsene dine, flotte roser. Ha en fin dag.:-)

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!