18 November 2011

As easy as 1-2-3! - Lett som bare det!



I was inspired by some cards I saw on a blog the other day. If I only remember where! (Please tell med if you should know so I could give credit to the right person). I wanted to make some really easy, but cute cards with a touch of less is more. Sometimes I do really get SO FED UP with all the vintage, rosy, lace, distress things so I have to go the complete opposite way.

I used a die from Quickutz that I bought a looooong time ago. It cuts a retro flower but does not cut all the way so the petals stand up from the cardstock and I placed a sheet of paper behind the flower and added a button. The text is birthdaygreetings in Norwegian and my plan was to make a whole bunch of theese. Sometimes you dont give away the card you used eight hours to create to a nine-year old who does not appreciate it, but these are  easy and fast to make. But they are created with just as much love!



Av og til blir jeg dritt lei av vintage, roser, distress og blonder. Så lei at jeg nesten holder på å spy og da må jeg lage noe helt, helt annet. Jeg ble så inspirert av noen kort jeg så i en blogg her om dagen, hadde jeg bare visst hvor (si ifra hvis du ser likeheten så kan jeg gi kudos til den som fortjener det!)

Disse enkle, en-to-tre kortene her er laget en dies fra Quickutz som jeg kjøpte for en evighet siden. Den kutter en retro blomst "nesten" ut, så den henger sammen på midten. Kronbladene blir derfor stående litt opp og jeg har slengt på en knapp i midten og noen bursdagstekster. Det nederste kortet er kuttet ut med dies og rett og slett bare limt på en knapp.
Det er av og til greit å ha slike kjappe kort liggende synes jeg. Selv om det ikke ligger åtte timers fundering bak disse så er de laget med like mye kjærlighet og kanskje morsomme å motta for en niåring som kanskje likevel ikke setter pris på alle timene som ligger bak et mer avansert kort.

2 comments:

  1. Skikkelig fine 1-2-3 kort. Me like!

    ReplyDelete
  2. Flotte kort! Helt enig i at man må velge ut hvem som skal få de kortene man har brukt timevis på å lage :-)

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!