23 March 2011

Vintage easter cards

I am trying to teach myself how to use photoshop, so I took these old vintage easter cards and made them slitely newer by airbrushing them, removing text and altering them slightly. They are larger if you click on them. For a long time now people have hardly sent andy easter cards to each other. That is a custom we had when i was young (Some hundred years ago....)and I still remember the joy of getting  postcards of kittens and chickens and colorful eggs. I do hope that this is a tradition we can awaken to life again.

Jeg forsøker meg på Photoshop igjen så jeg fant disse gamle postkortene frem og fjernet møkk og lort, airbrushed dem og fjernet tekst og forandret dem også. (fjernet litt busker og kratt). De er større hvis du klikker på dem. Det er lenge siden det var tradisjon i Norge å sende påskekort til hverandre, det er synd at denne tradisjonen så og si er borte og jeg håper vi kan vekke den til live igjen.  Jeg husker ennå gleden da jeg var barn over å få fargerrike påskekort med kyllinger, kattunger og egg på. Det var noe fint og magisk over det og så visste jeg det ikke var lenge før jeg fikk påskeegget mitt.






Snuppeline

4 comments:

  1. Så nydelige bilder, Tonje:)
    selv om jeg ikke er så "Påskete" av meg,ihvertfall ikke i voksen alder, så vekkes absolutt mange gode minner ja:)) og jeg kan helt klart se for meg påskeeggene kledd i fargerikt "sølvpapir" og med de store sløyfene...mmmm♥ det er lov å lengte seg litt tilbake og da.. :))

    Ønsker deg en fin dag!
    klem fra Heidi:)

    ReplyDelete
  2. Såå flotte påskekort!
    Klem fra mæ

    ReplyDelete
  3. Takk for at du delte de fine påskemotivene! Nå skal jeg lage påskekort! ;)

    ReplyDelete
  4. Great vintage designs art are look so fabulous and colourful.There are many different type of ornaments are use for the decorations.It really extra ordinary art work.

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!