01 December 2010

Christmas calender - Julekalender

Click on the picture to make it larger.

The Norwegian cardmaker magazine Ett Trykk asked me to make a christmascalender and this is what I did.

I used the plastic cup that holds the tealights. I R,removed the candle and glued 24 cups on a decorated piece of cardboard. I then made 24 lids that I decorated and gave each a number. The containers are quite small, but "they can hold 24 diamond rings" I told my husband...lol
I actually made this one for my kids, but they have so many other calenders that the family decided it should be my calender. My husband has filled the small containers with hints.
The first hint was "Alarm". I had to look behind the alarmbox for the house, and there was my favourite chocolate!



Denne ble laget til Ett trykk og har i mellomtiden vært utstillt på Minnehjørnet i Ski. Den er laget med den plastikkoppen som er rundt telysene. (nille). Jeg limte 24 stykker på en papplate som er dekorert og lagde deretter lokk til alle de tjuefire koppene. De ble alle nummerert.
De er ikke store disse eskene, men jeg hintet i forhold til min mann at de kunne jo holde 24 diamantringer. Tror ikke han tok det hintet...
Det ble bestemt at det var jeg som skulle få bruke denne kalenderen i år, da resten av familien har både to og tre kalendere. Dagens "luke" inneholdt en liten rebus: "Alarm". Jeg måtte derfor begynne å lete rundt alarmsentralen til huset og bak boksen lå min yndlingssjokolade!


Thank you for leaving behind a comment. They are all read and appreciated. I do not seem to have much energy towards blogging right now. I am waiting, quite anxiously for some results regarding my health and my life is at a hold right now.

Tusen hjertelig takk for alle kommentarene. De blir alle lest og satt umåtelig stor pris på. Jeg har ikke så mye energi til blogging akkurat nå, jeg venter veldig spendt på en del resultater av prøver og undersøkelser og livet står litt stille akkurat nå.
Image and video hosting by TinyPic

6 comments:

  1. Dette må være den nydeligste kalenderen jeg noengang har sett!!!! :) Tenk å ha en sånn vakker kalender på veggen :)

    ReplyDelete
  2. Den var utrolig flott! Jeg bare sitter og måper her :) Dette må jeg virkelig prøve neste år! Tror nesten jeg må tusle meg en tur bort til deg neste gang jeg mangler motivasjon <3

    Ha en fin kveld!
    Klem fa Langhus

    ReplyDelete
  3. Kjempeflott kalender, Tonje - jeg satt og studerte og beundret den leenge da jeg så den i Ett Trykk; imponerende !!
    Lykke til med resultatene, jeg håper for din del at de er så gode som de bare kan bli !
    Klem

    ReplyDelete
  4. Åååå den var jo kjempeflott! Så kreativt da! hmmm så han tok ikke den med ringene, nei det er jo typisk ;))

    Klem!

    ReplyDelete
  5. noget sååå utrolig smuk og kreativt.

    klemmmm

    ReplyDelete
  6. Nydelig julekalender Tonje!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!