02 December 2010

Breadbaskets and Christmashearts - Brødkurver og hjerter


Something is new in this blog. I have decided to join two of my blogs to one. I had a sewing blog but I have from today brough my sewing things, and all of my other creative stuff into this blog, so Snuppeline Design is no longer a cardmaking blog, it is a creative blog with all the things I do.

I have been sewing breadbaskets lately. All sizes of them. I just love them and use them every day myself, but some of my baskets will end up under the Christmastree this time. The great thing about these baskets is that they can be made into any size, for bread or for small goodies, filled with a teacup and some nice tea, or q-tips for the bathroom.

....and then hearts of course. Lots of them. These hearts are meant to be put on the presents I am giving away, and then you can hang them on the tree as well or just hang them in a window or on a doorhandle for decorations.

I used the Accu cut heart shaped die to cut these out, so my cardmaking stuff is still being used allthough I sew a lot right now.

Jeg har de siste dagene sittet å sydd brødposer! Hvis du ikke vet hva det er så er det rett og slett en pose som kan stå av seg selv, og som man kan putte allverdens ting oppi. Her har jeg fyllt den ene med knekkebrød, men du kan jo like gjerne lage en strikkpose til alle jentenes spenner og strikker. Eller hva med en godteripose? Sminkepose? Gibortpose? Jeg har en julegave idé om å fylle den ene posen med en flott koselig krus, en god te, noe godteri og legge alt oppi posen og så blir det en veninnegave kanskje?
Eller hva med litt eksklusiv kaffe, kaffelikør, selvlagede sjokoladedrops, eller eklsklusiv olivenolje og hvitvinseddik kombinert med olivener, tørkede tomater og annet snacks til den som har alt. Ideen er herved kastet ut i den store vide bloggverdenen.

Det er snart jul også. Hvis jeg tenker riktig lenge på det får jeg totalt panikk, så jeg må ta det inn i små porsjoner av gangen og slutte å ergre meg over at jeg i år igjen ikke startet i september en gang. Så hadde jeg muligens blitt ferdig med alle mine prosjekter. Men hvem gidder å sitte å sy julehjerter når sommerens brunfarge ennå sitter igjen på armene, fuglene ennå synger optimistisk der ute og det faktisk går an å grille en og annen sen varm ettermiddag. Ikke det at det ble noen varme ettermiddager, men det var bare et bilde jeg ville gi deg for riktig å forklare at det å sy i julehjerter i september er riktig så vanskelig.

Men jeg har jo allerede fått laget noen da. Og katten Bayaz var riktig så interessert i dem alle. Tanken bak disse er (hvis jeg ikke får solgt dem på messen) at de blir pynt til gavene jeg gir bort til jul. For de trenger litt farge. Jeg skal SELVFØLGELIG bruke gråpapir i år. Det skal vel alle? Jeg mener... når man tenker på alle de tonnene med farget og glanset julepapir som ligger igjen når jula er ferdig og man vet at ikke en centimeter av dem kan brukes til gjenvinning så smaker julegløggen plutselig litt vondt, ikke sant? Og man ønsker jo å bidra det man kan for miljøet og etterkommerne våre her på jordkloden. Så i år håper jeg det er gråpapir pakker under samtlige trær her i Norge. Pyntet meg vintage motiver, egne merkelapper og julehjerter.

Malen til hjertene er fra Acucut for de som vet hva det er, og de er pyntet med bast og en knapp som er sydd på. Alle hjertene har en brun ståltråd de kan henges opp med hvis man ønsker å ha dem på treet.

Image and video hosting by TinyPic

1 comment:

  1. Så utrolig mange flotte ting du lager til jul!! Det er så koselig å gi bort hjemmelagede ting istedet for å dra VISA-kortet to dager før jul.

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!