02 December 2010




A box to have something in. Or a purse? I made these for my kids because I saw that their Kleenex paper, lipbalm and headache medicine was floating around in their backbacks and wanted them to have a small purse to put everything in. I want to make one for myself too since I rarely walk around with all my makeup. I'm not that ladylike.

I had to make something with zippers in it. I ordered one hundred zippers from Zipperstop in the US and the price for the zippers is just crazy cheap! The price I pay to order one hundred zippers and get them shipped to Norway is the same I would pay for SIX zippers here. Believe it, it's crazy! Now you should not believe that we walk around with no zippers in our clothes because of the high prize here in Norway, we acutally do have zippers in our trousers! haha!
Zipperstop is a remarkable shop, I watched an interview and a film about them on Youtube and I just have to say I am honored to shop there.


Firkant...hva da? Firkantmappe? Firkantkosmetikkmappe? Firkantboks? Firkantnoeåhadeti?


Bruk den til hva du vil, men jeg tenkte at jeg og ungene trengte en sånn liten dings til å ha leppepomaden, hodepinetablettene og andre ting i. Du vet.. de små tingene som ligger å flyter i bånn av vesken og sekkene og som man aldri finner når man trenger dem.
Fasongen er firkantet som du ser, og den er fôret.
Dessuten måtte jeg lage noe med glidelås i. Jeg fikk nemlig 100 glidelåser i posten i går, i de rareste og underligste fargene du kan tenke seg. Heretter må jeg kjøpe stoff etter hvilken farge glidelåsen har tror jeg. Jeg er nemlig inni en sånn knæsj-farge periode og glidelåsene var i avdempede høstfarger. Har nå forhørt meg med Zipperstop om jeg kan få litt knæsjfarger i neste forsendelse. Og som en liten informasjon så koster glidelåsene rundt 0.60 øre pr. stk! Portoen er derimot to ganger prisen på varen men det blir jo ikke verre enn at glidelåsene ender opp på en stykkpris på 1.50 kr, og det er ikke verst det heller når man ellers betaler 26 kroner for en eneste glidelås.
Zipperstop er filmet av CBS i USA og filmen om dem finner
du på youtube.

 
Image and video hosting by TinyPic

2 comments:

  1. you have such a beautiful blog and i see here a lot of nice things

    ReplyDelete
  2. Åhh, så snyggt skapat med tyg coh symaskin.
    Ha en trevlig helg.
    Kram, BI

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!