12 April 2010

Spring celebration with a box - Vårfornemmelser med en eske


We have had the most wonderful two days here, with lots of sun, spring feelings, insects that are awakening, flowers that are blooming and a garden that is crying out for a bit of loving tender care. After what has been an unusual snowy winter we are at last blessed with some sun and "heat". I was buizy all yesterday afternoon in my garden, there are lots to do after a hard winter, and today I continued my spring cleaning and started to wash off all the dust on our furniture on the terrace. Needless to say, I am feeling better. I don't think my doctor would recomend all my doings but he isn't here living my life, so I rather take a few days of pain if it gives me some hours of pleasure and joy!
I made this little box today, there are some few birthdays comming up so I thought it might be a great box to put a present in and give away. The butterfly is from Itkupilli.
The string of pearls was a gift from my friend Hanne, she is very talented so you should absolutely pay a visit to her blog!
The lace is from a weird old shop in the old part of Fredrikstad town. It is a shop with all sorts of knick knacks, you can get everything from soupspoons to haircolor there, I bought so many great vintage things there and they are so cheap too!

Endelig er det vår! Etter hva som har vært en usedvanlig snerik og kald vinter har vi fått sol og varme! Jeg jobbet hele søndags ettermiddag i hagen, det er mye å gjøre der etter en hard vinter og jeg fortsatte i dag med å vaske av terasse møblementet. Det er vel ikke nødvendig å si at jeg føler meg mye bedre. Tror vel ikke at legen helt ville ha gitt meg tommelen opp for alle disse aktivitetene men jeg tar heller noen dagers smerte hvis det kan gi meg noen timer med glede. Jeg elsker nemlig å ha jord under neglene opp til albuene!

Jeg lagde denne lille esken i dag. Det er en del bursdager som skal feires utover og jeg tenkte den ville være en fin gaveeske med et smykke eller lignende oppi.
Sommerfuglen er fra Itkupilli.
Perlene er fra Hanne som var så snill å sende meg noen meter da jeg er helt tom for perlebånd og aner ikke hvor jeg skal få tak i flere. Hvis du ikke kjenner til Hanne, eller Limogglitter som hun kaller seg så anbefaler jeg deg å stikke innom bloggen hennes, hun er veldig dyktig og kreativ!
Blonden er fra en butikk i gamlebyen Fredrikstad. Jeg oppdaget den i påsken etter å ha hatt hytte på Torsnes i ti år. Den har vært der mye lengre enn vi har hatt hytte der, men ble altså først oppdaget i påsken. Det er Fredrikstad Papir og kortvare handel. De har alt fra suppeskjeer til hårfarge. Jeg kjøpte masse flotte vintageting der og blondene som alt anet var utrolig billlig!

The inside of the box
Boksens innside

12 comments:

  1. ÅÅÅÅ, denne var vakker du. :) Så nydelige fager og flott pyntet. Blondebåndet og perlebåndet rundt boksen gjorde den bare så lekker. :)
    Veldig kreativt laget.

    Klem, Trine :)

    ReplyDelete
  2. Nydelig!!!!
    Lekre farger, og nydelig pyntet..
    Jeg har enda ikke prøvd meg på en boks, aner ikke hvorfor.....
    Klem fra Kaia

    ReplyDelete
  3. How great that your weather is so spring like and you can get in your garden again!
    Your box is so utterly beautiful I love it!
    hugs
    kim x

    ReplyDelete
  4. Your box is so beautiful. As allways when I see your work I´m sitting here with an open mouth :-)
    Hugs
    Margret

    ReplyDelete
  5. En så flott ask! Tack för en fin kommentar i min blogg. Här i din fanns mycke fint så jag la mig som följare.

    ReplyDelete
  6. Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Har fulgt bloggen din en stund og sett alt det fine du lager. Og den esken her trenger ikke noe inni.... bare esken er jo en gave i seg selv. Nydelig laget. Takk også for tips om butikk i Gaamlebyen.... er ikke så langt fra Halden til Fredrikstad så dit skal jeg ta meg en tur...

    ReplyDelete
  7. ÅÅhh - for en vakker eske!'Ren' på toppen - lekkert med rosene og sommerfuglen sammen. Og helheten er jo bare flott - er enig med Bjørg i at esken er en gave i seg selv!
    Detaljen med mønsterpapir i bunnen inni var også flott.
    Ha en fin dag!
    ♥ Sakkalo ♥

    PS: De har perlebånd på Gillers Hus

    ReplyDelete
  8. Bedårande ask och bedårande detaljer, helt sagolik!!!
    Ha det gott idag.
    Kram, Britt-Inger

    ReplyDelete
  9. Wow, what beautiful box, I would tell the fantastic!!All your works wonderful!!!
    I am sorry for my English.

    ReplyDelete
  10. What a beautiful box Tonje!! Another exceptional project out of your incredibly creative mind!!

    ReplyDelete
  11. Wow,ist das eine traumhafte Box!
    Wunderschön gestalltet und in tollen Farben!
    Einfach ein Traum!
    Ich bin total begeistert!

    LG Manu! ;-)

    ReplyDelete
  12. Wauww for en fin æske du har lavet, jeg er vild med de farver du har brugt..

    Hanne

    Ps tak for din søde kommentar..

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!