02 April 2010

Published! - Publisert!


Ett trykk, norges eget stempelmagasin, spurte meg for en tid tilbake om jeg ville lage en artikkel om bladgull. Jeg synes det hørtes veldig gøy ut. Jeg er tross alt veldig begeistret for bladgull, selv om det kanskje ikke ser slik ut nå som det går mye i vintage.
Det har blitt til en elleve siders artikkel med instruksjoner og bilder som kom på trykk nå i April utgaven!
Takk til Ett trykk som spurte meg, jeg er faktisk litt stolt!

Det er ellers en stille periode i bloggen min. Vi har hatt en måned med mange ubehagelige hendelser. Først ble jeg kjørt i full fart til sykehus med blålys og sirener pga. epiglotitt som forårsaket pustevanskeligheter, deretter falt yngstemann på syv år plutselig bevisstløs om i armene mine og det ble igjen sykehus og mye bekymringer for oss. (Hun ser helt frisk ut nå og har ingen hukommelse fra episoden men hun  skal igjennom en del undersøkelser.) Så. for noen dager siden ble jeg påkjørt bakfra og pådro meg  nok en nakkeskade så da fikk jeg kjøre ambulanse nok en gang.
Jeg håper jeg snart kan lage noe nytt å vise dere jeg har tro på at det er mye helbredelse i å skape. Både fysisk og mentalt.

"Ett Trykk" is the largest stamping magazine here in Norway. I have previous been published as a guest artist in it, and I was now asked to do an article on gold leaf. Allthough it might not look like it (I'm hoocked on the vintage style right now...) I have previous held a lot of classes on using goldleaf and was very early in my stamping career hoocked on goldleaf too. The article, an eleven page tutorial with lots of pictures and ideas is now published in the April issue of Ett trykk!
Needless to say I am very proud of being asked. Thank you , Ett trykk!

I am resting after what has been some rought weeks. I was brought to hospital in a hurry some weeks ago with epiglotitis that caused breathingproblems, then my yongest daughter suddenly fell into my arms unconscious and was rushed to hospital(she is about to undergo some tests to try and find out what happened. She is fine now, has no memory of it, but we want to prevent it to happen again if we can), and then some few days ago I was in a caraccident and found myself in an ambulance yet again with a neckinjury. It has been really tough, lots of worry, anxiety, and pain.  So now I am resting. Hopefully I will filll my blog with cards again. I believe there is much healing in creating.

10 comments:

  1. Jeg elsker artikelen din om bladgull!! Jeg har veldig lyst til å lage et sånt bilde med maske, om jeg får lov?? Håper du får en fortsatt fin påske og god bedring, makan til uflaks man skal ha da!! :/

    ReplyDelete
  2. Tusen takk for knakende flott artikkel, Tonje! Nå håper jeg det popper opp det ene bladgullkortet etter det andre :)

    God påske!

    Klem

    ReplyDelete
  3. Oh my goodness you have had a terrible time. I wish you and your daughter well.
    Congratulations on being published that is so fantastic!
    Your work is so very amazing!
    hugs
    kim x

    ReplyDelete
  4. sorry to hear you've had such a rubbish tme, sending you good vibes.EE

    ReplyDelete
  5. Gratulerer så mye med en KNALLFLOTT artikkel! Du er utrolig dyktig og sprer om deg med masse inspirasjon - tusen takk!
    Håper dere har koset dere i påsken og det nå er slutt på ubehagelige opplavelser og sykdom hos dere. Mange klemmer

    ReplyDelete
  6. Gratulerer med artikkelen! Har dessverre ikke fått lest bladet enda :(
    Og riktig god bedring til deg!!

    ReplyDelete
  7. Det var en flott artikkel, Tonje! Får lyst til å plukke frem bladgullet igjen jeg og.
    Håper det går bedre hos dere nå, og at nakken er til å leve med!
    Klem til deg!

    ReplyDelete
  8. Gratulerer med super artikkel i Ett Trykk!
    Jeg har en liten award til deg i bloggen min. :)
    Klem fra Monica

    ReplyDelete
  9. Wish you that the bad things now ending for you and your familie... Oh and congratulations for being puplished...thats wonderfull...
    Hugs
    Margret

    ReplyDelete
  10. Tonje I'm so sorry to hear that you have had such a rought time! Will definitely have you in my prayers.
    But, congratulations on your tutorial in the magazine. Would LOVE to see it. Love magazines, but unfortunately I do not know norwegian, so that would not be very helpful.

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!