26 April 2010

Don't eat glue - Ikke spis lim

I know my mother told me when I was a toddler that I shoul not eat glue. But then I found myself, in an age of 47, nibbling my fingers, trying to get read of some glue that was stuck there after gluing this box togheter. And it does NOT taste good!! I used the Panokitt glue from Panduro, and I quess that since the last time I tasted it they have changed the formula, because it is now tasting so bitter that you find yourselv spitting in the paperbasket, running fast to the nearest sink trying desperately to wash the taste out of your mouth.
So.... don't eat glue!

This small jewellery box is made from a box i bought at Panduro. I decorated the top with a paper that I stamped and distressed. The roses are from Wild Orchid craft. The pearl string is from Kuttut.com(at LAST, I foud someone that was selling pearl strings!!!) The lace if from an old shop in the fortified town of Fredrikstad. The stupid thing about these boxes is that the lid is perfectly fit to the box when you buy it, so if you consider painting it, or decorating it with paper og fabric, the lid won't fit anymore.
So this box was just distressed with vintage photo distress ink pad and has got some lace at the bottom.
The butterfly is from Itkupilli.

Jeg ble fortalt da jeg var liten at jeg ikke skulle spise lim, men i en alder av 47 måtte jeg likevel sitte å bite på fingerne mine i håp om å få bort alle de limrestene jeg hadde utover fingerne etter å ha limt denne boksen sammen. Men, Panduro må ha endret på limoppskriften siden sist, for nå smakte det så bittert at jeg sto tvekroket over søplebøtten og spyttet og løp til nærmeste vask for å skylle munnen. Så... ikke spis lim!

Denn boksen er fra Panduro. Den er laget av tykk papp og jeg limte på et stykke rosa papir på toppen som jeg stemplet med et tekststempel og distresset med vitage photo distress ink. Blomstene er fra Wild Orchid craft , sommerfuglen er fra Itkupilli
 og perlebåndene er (takk og pris at jeg fant en butikk som solgte perlebånd igjen!!) Kuttut.com.

Desverre er disse papp-eskene fra Panduro slik at lokket passer perfekt når du kjøper dem i butikken. Men hvis du finner på å male esken, eller dekorere den med stoff eller ark, så vil lokket bli for lite. Så jeg bestemte meg her for å bare distresse esken i vintage photo og lime på en blonde nederst.

22 comments:

  1. Hei Tonje! :) Tusen takk for koselig kommentar! Du lager da veldig mye flott selv, her skal jeg kose meg!
    Hjerteboksen din er kjempefin, og perfekt inspirasjon her jeg sitter å skal dekorere en eske til en konfirmant...
    Takk for tips ang. lim forresten, kan være greit å minnes på disse viktige erfaringene en gang i mellom! ;)
    Gode tanker og klem fra Marte

    ReplyDelete
  2. Hi Tonje

    Your heart is absolutely beatifull!!

    And Gorgeous!!

    xxMarijke

    ReplyDelete
  3. Hei=) Takk for koselig kommentar i bloggen min! Denne boksen var nydelig! Klem Cathrine

    ReplyDelete
  4. Takk for kommentar i bloggen min.
    Har kikket gjennom denne og du lager masse flott.

    ReplyDelete
  5. It is wonderful Tonje!
    It is a great box, with very nice colours !

    xxx Ida

    ReplyDelete
  6. Oh wow!
    This is so very beautifully stunning!
    I love your amazing creation!
    Ok I won't eat glue!
    hugs
    kim x

    ReplyDelete
  7. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min! De har mye å si de kommentarene, de varmer veldig...

    Du har en utrolig flott blogg! Utrolig mye lekkert du har laget!

    Legger meg til som følger jeg, så får jeg fulgt med på alt det flotte du legger ut...

    Klem fra Ane Lene

    ReplyDelete
  8. Vilken snygg ask!! och okej jag skall inte äta lim. Ha en bra kväll.

    ReplyDelete
  9. Utrolig nydelig pyntet eske, Tonje.
    Tusen takk for super koselig kommentar i bloggen min!
    Ha en super kveld
    Klem

    ReplyDelete
  10. Wow,was für eine wunderschöne und traumhafte Herz-Box!
    Die Box ist wunderschön gestalltet und die Farben sind auch so schön!
    Bin total begeistert!

    LG Manu! ;-)

    ReplyDelete
  11. What a stunning project! I love the butterfly! Very very pretty!

    ReplyDelete
  12. Nyyydelig eske. :) De kortene du har laget med alkoholblekk var også helt superlekre. Har aldri prøvd det selv.

    Klem, Trine :)

    ReplyDelete
  13. It's Very delicate and feminine jewelry box. Please visit to my blog http://novbarushnya.blogspot.com/
    I give you and your blog awards

    ReplyDelete
  14. Tack för din fina kommentar i bloggen min!

    Mycket fint att se i din blogg!

    ReplyDelete
  15. TACK för dina kommentarer, dom värmde sååååå ;) Sagolikt vacker ask du har gjort och dekorationerna var ju bara...WOW...
    Ha en bra tisdag.
    Kram, Britt-Inger

    ReplyDelete
  16. Du lager så mye lekkert, og denne esken er ikke noe unntak! Nydelig!

    ReplyDelete
  17. Stunning work, yet again. Is there no end to your talent? Love it. Hugs xo Jackie

    ReplyDelete
  18. Hi there!! It is so nice to meet you! Thanks for coming to my blog. Yours is wonderful!!

    ReplyDelete
  19. This is so elegant again... absolutely beautiful!!!

    ReplyDelete
  20. Hei i natten...
    Utrolig flotte kort du lager.. for ikke å snakke om denne hjerteboksen - skikkelig koselig var den!

    Gleder meg til å titte innom igjen, for her er mye inspirasjon å hente! :)

    De beste ønsker om en god helg til deg!

    ReplyDelete
  21. Just love it.
    greetings from Holland,
    Ineke

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!