21 January 2010

A trip to Denmark - En Danmarkstur



It is time to blow some dust off my desk and start creating again. This pastel summer card was made during one of the coldest days this year. We have had a LOT of winter this year, with temperatures down to twentyfour below zero and lots and lots of snow. The kids are thrilled, I am not so thrilled as I prefer sitting under an olivetree in Kalymnos in thirty plus.

I had the most amazing trip to Denmark last weekend. An old friend managed to "find" me after fifteen years apart and I drove down to Denmark to visit her. It was a horrible weather there, but we had fifteen years to catch up so we kept talking untill six thirty in the morning! She had made the most amazingly good food, danish style, and I felt like a princess in her house. She is an artist and I enjoyed so much to see how much she had developed as an artist and how incredible talented she is! We have not yet begun talking about creativity, because then we would need a couple of months together, but we managed to take each other through the last fifteen years. Boy, did we ever have much to talk about!

The visit to her has inspired me in ways I did not dream of. I think that there are going to be some changes in the weeks to come in the way I create. I have more and more felt the urge to do more, do different things, to sew again, try painting, start writing on my book etc. But I still have to follow the path that is laid allready with the five classes I am holding. But then... who knows where my creativity takes me?

Dette kortet ble laget under en av de verste vinterdagene vi hadde med haugevis av minusgrader og lassevis av snø utenfor. Det sier vel litt om hvor jeg ønsker jeg kunne vært i stedet. Det er uvanlige farger til å være meg, men så er det nå også godt å prøve andre ting.


Jeg har hatt en helt fantastisk tur til Danmark i helgen. En gammel venninne oppsporte meg etter femten år og det var nok det beste hun kunne ha gjort. Vi er så utrolig på bølgelengde når det gjelder kreativitet, og jeg tror ikke det er en menneske som kan inspirere meg som henne. Vi er nok veldig like selv om hun er tusen ganger mer kreativ og flinkere. Hun er kunstner og har laget de mest utrolige bilder! Jeg maser på at hun i det minste burde lage seg en blogg, så resten av verden kan se. Hun er en utrolig tusenkunstner og det er utrolig artig å se alt hun har laget, malt og tegnet.


Været var skrekkelig i Danmark og veiene var stengt, det lå to hundre biler på taket spredd utover Jylland men det gjorde jo ingenting da vi stort sett tilbrakte tiden med å le, prate, grine og spise. Hun hadde laget den meste fantastiske danske mat du kan tenke deg og vi pratet til halv syv om morgenen!


Denne turen har vært veldig inspirerende og har fått meg til å tenke mye på min egen kreativitet. Jeg ønsker å kunne jobbe videre, begynne med maling, sy igjen, begynne å skrive på boken min og ikke minst jobbe med flere teknikker samtidig. Vi får se hva som kommer men inntill videre så må jeg følge den stien som allerede er lagt med de fem kursene jeg har satt opp. Den som lever får se hvor kreativiteten tar meg....

4 comments:

  1. Nydelig kort, gøy å prøve nye farger :-) Og ofte en utfordring i seg selv. Hørtes ut som en fantastisk tur du har hatt, sånne venner er uvurderlige :-)
    Det lever man lenge på.
    Blir spennende å se hva som dukker opp hos deg etterhvert!

    Kursene dine hørtes kjempe spennende ut, men er dessverre ikke helt på min kant av landet.
    Ha en super uke :-)

    Klem, Guro

    ReplyDelete
  2. Nydelig kort Tonje!
    Hørtes ut som en fin tur til Danmark:)

    Klem Hanne

    ReplyDelete
  3. Et rigtig sødt kort Tonje. Godt at høre at du havde en god tur her til Danmark. Og ja....det er rigtig dejligt når man har en god veninde at dele interesser med!

    ReplyDelete
  4. Så gøy å lese om turen din og at du hadde det så fint!
    Vakkert rosa kort du har laget og jeg likte den bakgrunnen på kortet godt.
    Nå ble jeg inspirert til å lage kort igjen :-)

    Go helg.
    KLem Fra Eva Helen

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!