21 December 2009

Merry Christmas everyone! God jul alle sammen!











First of all, let me tell you about my thoughts for December. I was going to make SO MANY christmascards, decorated boxed, fun stuff, tags, besides the traditional seven types of christmascakes, christmasdecorations, buy all the presents and wrap them in extraordinary beautiful ways, visit family and friends, watch all the cristmas movies that we just have to watch every  single christmas.

But then... what happened? Did someone remove an entire week from December, where did the days go? Have I slept through several days or what? I find myself with a blog that is without any entries, the cakes are not baked, the presents are sendt but I had to buy my christmascards this year instead of making them.

This is something I made earlier this month and has been waiting to be published on another blog so I couldn't publish it here before now. So let this entry be my christmasgreeting to all of you! To all my friends and followers. For all you kind comments, for sticking by my blog through the shifting of my creativity and low mojo.

May you all have the most wonderful Christmas ever and all the best wishes for a peaceful, healthy, fun, creative and great 2010!

This is a chocholate box that I covered with paper, lace, ribbons etc and a whole lot of distressing and paint. It can be used as it is, but I hade to open it and taste if the chocholate tasted of all the distress and paint I used on it, so my box will be used to carry a gift in it instead. By the way, the chocholate tasted fine!
*******************************************************

Så er snart juleaften her og jeg sitter å lurer på hvor i all verden dagene i Desember ble av. Sov jeg over noen dager, eller har noen fjernet en hel uke av Desember eller  hva? Jeg startet opp med gode forhåpninger om å kunne holde liv i denne bloggen igjennom hele måneden, samt fylle syv slag i kakeboksene, rekke seks juleavslutninger, pynte alle rommene, pakke inn alle pakkene i utrolig vakkert papir med vintage følelse, hyssing, blonder og det hele. Men akk... slik gikk det ikke i år heller.

Nå har jeg kjøpt inn alle gavene. Kortene måtte jeg kjøpe i år, men det blir jaggu jul for det!

Jeg vil takke alle og enhver, både venner og følgere for at kommentarer, for at dere har fulgt med i tynt og tykt igjennom kreativ tørke og andre krumspring.

Jeg vil ønske deg en riktig så God Jul og et vakkert, morsomt, fredelig, kreativt og herlig 2010!

Jeg avslutter med en melkesjokoladeboks jeg lagde for noen uker tilbake men som jeg har måttet holde tilbake før den skulle først publiseres i Minnehjørnets blog.

Det jeg har brukt her er;

1 pynte ark ”by Evy”
1 lyseblått bazill
Ranger Distress tea dye og Vintage photo
Hvit vannbasert hobbymaling
Bånd og blonder
Bilde fra vintagearkene til Minnehjørnet
Roser
Blader
Nøkkel i kobber og en liten kobberblomst

Fremgangsmåte:

I og med at boksen er skinnende gul valgte jeg først å male alle kanter med vannbasert hurtigtørkende hobbymaling som jeg deretter farget med en brun stempelpute. De stempelputene jeg hadde, uansett om de var vann, eller spirtbasert, ”bet” ikke på den gule boksen, men med maling under gjorde de det.


I og med at det er sjokolader i boksen og jeg nå hadde brukt maling på den, måtte jeg teste ut om sjokoladen tok smak av malingen. Jeg åpnet boksen og spiste opp halvparten av hjertene. Nei, de tok ikke smak!


Jeg brukte dobbeltsidig teip til å feste dekorarket på boksen. Jeg valgte å legge en stripe med dekorark på oversiden, baksiden og undersiden, men de to sidene og fronten ble dekorert med blå bazill som jeg svertet kantene med tea dye distress pute.


Vintagebildet ble deretter kuttet ut med en Coluzzle ovalplate og den ytre rammen ble laget av en Fiskars plate. Har du derimot andre ovaler du kan bruke, slik som Spellbinders, så bruk gjerne disse!


Bildet ble også svertet langs kanten med Tea dye distresspute.


Blondene ble limt på med smal dobbeltsidig teip. Perlebåndet, som jeg for øvrig nå har sluppet helt tom for og ikke aner hvor jeg skal få tak i mer (Tips mottas med takk!) limte jeg på med varmepistol. Jeg la først en bred stripe varmt lim på et lite ark. Dyppet så den ene siden av perleraden ned i det flytende limet, fjernet det fort og la det på blonden etterpå.


Jeg brukte diverse puncher til bladene og limte rosene og nøkkelen fast med varmepistol også.


De gjennomsiktige små snøkrystallene ble limt på med Glossy Accents, og får du ikke tak i disse kan du bruke perler, diamanter eller noen annet.

Båndet som binder esken sammen er festet slik at det ene båndet er festet under et pynteark som ligger under lokket mens det andre er festet på fronten. Jeg lagde et hull i esken i fronten, dro båndet igjennom, knyttet en stor knute på baksiden og la på et metallblomst der hvor båndet kommer ut.

17 comments:

  1. en rigtig flot æske , skønne brune og blå farver og nuttet motiv. Du må også have en ggglædelig jul samt et godt kreativt og lykkebringende nytår

    ReplyDelete
  2. Så nyyydelig eske, Tonje!!! Så, du måtte smake på sjokoladen du også?? *fnis*

    Ønsker deg og familien din en riktig god jul og et fredfylt og kreativt nytt år :)) Klem!

    ReplyDelete
  3. Hii Tonje,

    What a beautful creation!

    You are merry christmas!

    Greets Ida

    ReplyDelete
  4. For ei nydelig ekse du har laget;) Måtte bare innom bloggen din før jeg vender nesen nord over til jul.
    Ønsker deg ei riktig god jul og et fantastisk nytt år. Kos dæ med familien.
    Glede mæ til å følge bloggen din etter jul for å se på alle de vakre kunstverkene dine.

    Klæm Hege

    ReplyDelete
  5. Beautiful!!! I enjoy seeing how you add so much neat details to your artwork!!! I agree with you that definitely a week has been stolen away from all of us! Merry Christmas to you and your family!

    ReplyDelete
  6. Kjempeflott eske og flott oppskrift. Takk for tipset om maling..før sverting av kantene...

    Juleklem , Linda

    ReplyDelete
  7. Vill önska dej och de dina en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR.
    Julkramar, Britt-Inger.

    ReplyDelete
  8. Nydelig!
    God Jul til deg, Tonje! Takk for all inspirasjon i 2009.
    Juleklem fra Bendichte

    ReplyDelete
  9. Kjære Tonje
    Takk for nok et kreativ år og takk for all inspirasjon du deler med oss i bøoggverdenen:) JEg koser meg når jeg stikker innom deg og lærer enda litt til:) Håper å være med på kurs hos deg på minnehjørnet til neste år:))

    Juleklem fra ANgella

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. Heisan Tonje : )
    Er innom for å ønske deg og dine en fortsatt fin romjul og et inspirerende, kreativt og godt nytt år!!

    ReplyDelete
  12. Så utrolig nydelig sjokoladboks du har laget, Tonje!! Du er utrolig dyktig!
    Jeg ønsker deg og dine et fantastisk nytt år!! Kanskje vi treffes i løpet av 2010?

    ReplyDelete
  13. Hi Tonje! I wish you and your family a very happy & healthy New Year! XOXOX

    ReplyDelete
  14. Hi Tonje....

    Thank you so much for the "oh so cute" Christmas card! I loved hearing from you!

    Happy New Year to you and your Family! I love you all so very much!

    Love, Glee

    ReplyDelete
  15. Heisann! Nydelig eske. Og flott alt det andre du lager og. Nå har jeg fulgt med i bloggen din lenge, så da er det er vel på tide jeg slenger meg som følger helt på tampen av året, med de beste ønsker for neste år. Godt Nyttår!
    Klem, Yvonne :)

    ReplyDelete
  16. Wauw en smuk æske. Lige mine farver.
    Du må også have et godt og kreativt nytår.

    ReplyDelete
  17. FANTASTISK!! Så utrolig flott eske du har laget. Mye annet flott også! Virkelig mye inspirasjon.
    TAKK FOR TITTEN.

    Hilsen Mia

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!