08 November 2009

Gift box - Gave eske


Here is a small easy to make giftbox I have made.  It is not a jewellerybox since the quality is too poor for that, I would have to use thicker cardboard for that. This is meant to give some jewellery, money or other small objects away in.
As you might see, I have used Spellbinders dies on the entre box. I have used the largest Label Nina die for the top and bottom of the box.  And the second largest on the patterned paper on the top lid.
I have used Classic oval die for the inside. The lid is connected with the box with two small strips of ribbon.

It was really fun to make and a whole lot easier than I thought it might be.


The silver heart is glued to the flowers and top lid with a glue gun. That allows it to stand up the way it does

19 comments:

  1. Så flink du er! :)

    Ønsker meg masse papir og utstyr til jul, fordi fattige studenter ikke har råd til så mye.. :) Hehe.. Kjempegøy å være kreativ.

    Hilsen fra Trine

    ReplyDelete
  2. Du har laget så masse flott i det siste :-) Så kjekt å se at kreativiteten blomstrer tross så mye sykdom!

    Ha en flott helg!!

    Klem, Beata

    ReplyDelete
  3. wow så smuk box, flot dekoreret

    ReplyDelete
  4. Kjempehyggelig å få en så lang kommentar! :) Kjekt at du kom en tur innom!

    Ja, jeg skal ta vare på de små gledene:) Syns det er litt morsomt å kunne leve på suppe i en uke, og slå oss løs med ordentlig middag en dag vi har råd til det . Vi ler litt av det, samboeren min og jeg :) Det samme sier både foreldrene mine og mine eldre søsken, at det er en tid som de alle ser tilbake på med positive minner.

    Man må bruke det man har, ja! :) Jeg har gjort det helt til nå, men så har jeg fått øynene opp for alt det svigerinnen min har, og da blir det endel besøk hos henne :) Var forresten hun som anbefalte bloggen din :)

    ReplyDelete
  5. what a gorgeous little giftbox.

    ReplyDelete
  6. Hii Tonje,

    What a great box!
    How have you been?

    Im sorry my englisch is not so very good :$

    Ida

    ReplyDelete
  7. Nydelig eske, Tonje!
    Håper sykdommen er over snart, og at du føler deg bedre!
    Klem fra Gro

    ReplyDelete
  8. Hi Tonje!
    your box is super. Love it.
    hugs marion

    ReplyDelete
  9. Hei Tonje! For en lekker gaveeske med nydelig pynt! kjempeflotte tags og vintagekort også!

    Huff, så forferdelig å lese om influensaen og turen til sykehuset! Håper du blir frisk snart!

    Ønsker deg en fin uke!
    God-bedring-klem fra Gunhild

    ReplyDelete
  10. Kjempe vakker boks i flott farge.

    ReplyDelete
  11. This is gorgeous! I love how you have embellished this! I am going to remember this to do something similar in the future! Wow!

    ReplyDelete
  12. Ufattelig mye lekkert her nå Tonje!! Lenge siden jeg har vært i scrappemodus og kikket rundt. Nå er det julekort og jeg må jakte etter inspirasjon igjen!! Savner dere alle sammen. Man må vel bare ta en pause en gang i blandt. Jeg rydder i sakene da, selv om jeg ikke lager noe...hihi!!

    ReplyDelete
  13. Hej Tonje!
    Tak for din hilsen på min blog - dejligt med nye ansigter! Jeg har lige taget en tur rundt på din blog....super lækker stil du har - jeg har tilføjet mig som follower!
    Ha´ en dejlig dag!
    Sanne

    ReplyDelete
  14. This box is so cute. Love it!

    Hugs, moi

    ReplyDelete
  15. så utrolig flott gaveeske. :D

    ReplyDelete
  16. Hi Tonje

    This box is so beautiful, I am inspired and have put a picture of this on my blog to remind me how lovely it is. I have a few boxes to decorate, some old hat boxes for my bedroom and some junk that need altering. Thanks for looking at my blog and for your lovely comments, I shall stop by again.

    Carol x

    ReplyDelete
  17. NYDELIG eske Tonja. Så artig og delikat fasong og så lekkert dekorert. Herlig!

    Herlig ja, det var jammen meg det flotte fuglehuset du har laget også. Snakk om gjennomført og detaljrikt. Kan jo nesten kjenne duften av deilige pepperkaker og julegløgg når man ser sånn herlig juleinspirasjon!

    Ha en fin kveld videre!

    Klem fra Anita

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!