10 November 2009

Birdhouse - Fuglehus


Today it suddenly struck me how incredibly silly it is, and how extremly fun it is to make totally useless items out of paper! If I only had used my skills in doing the same thing in wood, it would be a chance that the items still was standing in a years time, but here I am sitting for hours to make a birdhouse just because it's fun, and I don't know what the heck to do with it other to take a photo of it and show it to you all!
It is only for decoration, but I am planning to make my second one with a hinge or a door so I at least can open it and put candy in it and give it away as a present!

I got the idea from the magazine Magnolia ink, and then thought that the roof needed some more stuff and glued on rooftiles (made of paper) istead of plain paper.. The tag is with a norwegian Christmasgreeting and the key is just for.... yeah...eh..... decorational purposes as well. The heart is punched out with a Bosskut die and the snowflakes are from Heidi Swapp and colored with cobber paint.





Jeg må innrømme at galskapen ikke synes så langt unna når jeg tenker over at jeg/vi faktisk sitter i timesvis å lager  helt ubrukelige unyttige ting ut av papir! Hadde jeg enda brukt mitt talent til å utøve noe i treverk så er sjansen for at det består et år fra nå langt større enn å sitte å lage noe i papir! Denne her vet jeg ikke hva jeg skal gjøre annet enn å ta bilde av det og legge det ut til  deg for at du skal synes noe om det, for den er totalt ubrukelig, unyttig og kun for dekorasjonsøyemed.

Mitt andre fuglehus skal i det minste bli med en dør eller lukke så jeg kan stappe den full av godterier og gi den bort, men denne her... ja... den er bare sånn den er.
Tagen er stemplet med en julehilsen som jeg ikke vet hvem som har laget, og hjertet bakpå huset er punchet ut av en die fra Bosskut. Snøkrystallene er ghosts fra Heidi Swapp og er fargelagt med kobber maling. Metallnøkkelen er...tja.... en nøkkel som jeg synes liksom hørte litt med.

Ideen kom jeg på via bladet Magnolia ink og istedet for vanlig papir til tak, punchet jeg ut bølger og la taksten i stedet (av papir), synes det var mye finere!
Nå har jeg fuglehus - mangler fugl!






16 comments:

  1. Hi !

    Your Birdhouse is a dream.

    Greetings Ela :o)

    ReplyDelete
  2. Så flott fuglehus du har laget, Tonje :)) Synes ikke du er gal i det hele tatt, jeg :))

    ReplyDelete
  3. Jeg synes det er vildt flot! Meget kreativt!

    ReplyDelete
  4. Hii Tonje,

    Thanks for your compliments!

    This is a wonderful birdbox!
    I hope that you understand me.

    Greetz Ida

    ReplyDelete
  5. WOOOW dette er hva jeg kaller ett "ordentlig" fuglehus og som venter på at noen skal flytte inn,hihi.Du har fått med så mange detaljer og taket ble kjempe flott og ser ut som taksten.Super Flott laget.

    Klem Fra Eva Helen

    ReplyDelete
  6. Hi Tonje!
    I love your bird house. Beautifully made.
    Hugs marion

    ReplyDelete
  7. Så koselig fuglehus du har laget..jeg har nettopp brukt nesten 2 dager på å lage 2 like ubrukelige lykter i papir..Hanne på 8 syntes at de var sååå fine at hun lurte på om jeg kunne lage ett til henne også ;-)
    Kunne du tenke deg å dele malen til ditt hus med meg?

    ReplyDelete
  8. your birdhouse is wonderful.
    you created a beautiful piece to have in your room.
    i like the roof and design

    ReplyDelete
  9. Just lovely! My mom would love this birdhouse! Hope you're feeling so much better! XOXOX

    ReplyDelete
  10. Very pretty house.
    hugs, moi

    ReplyDelete
  11. Very pretty house.
    hugs, moi

    ReplyDelete
  12. Your birdhouse is gorgeous !

    ReplyDelete
  13. super fint fuglehus

    ReplyDelete
  14. LOL! I love that you said that. Sometimes when I am creating I think the same thing about creating from paper and can't create in wood. I love this! So beautiful and all the details are so lovely. What a great inspiration!

    ReplyDelete
  15. Jeg synes at det er nydelig er godt nok til å gjøre en ting noe verdt jeg:o)...og så ligger mye av verdien i ting vi gjør i å faktisk ha glede av å lage! Det skal man ikke undervurdere:o)

    fuglehuset var kreativt, lekkert, gjennomført og rett og slett vakkert! Du inspirerer meg:o)

    ReplyDelete
  16. beautiful work
    hugs June xxx

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!