26 October 2009

DT cards





Here are som cards I made as a DT for Minnehjørnet.
Now that Christmas is around the corner again I was asked to make som clean and simple Christmascards to display in the shop I am DT for. Christmas is a time when everone that makes card makes a whole lot more cards than usual, and also the time when people who never makes cards gets the idea to make their own this year. To give them ideas on how to make great easy Christmascards I made this card, purse and tag to hopefully inspire someone.
The large snowflake is from a Bosskut die. Isn't beautiful?

Nå som julen står foran døren igjen ble jeg spurt om å lage noen enkle julekort til butikken Minnehjørnet. Juletiden er den tiden hvor vi kortlagere lager ekstra mange kort, men også tiden da alle de som ellers ikke lager kort bestemmer seg for å lage egenproduserte julekort.  Man må derfor kunne møte alle behov og her er noen enkle og stilrene julekort som forhåpentligvis vil inspirere noen til å lage julekort, selv nybegynnere. Jeg lagde et kort, en tag og en liten juleveske. Den store snøstjernen er laget av en  Bosskut die, jeg er så innmari glad i den og synes den er så vakker!





I was also asked this week to make something with the "new" alcoholinks from Ranger. I have totally fallen in love with the pastel colors, I think they make great backgrounds for vintagecards and are just so fun to play with! So I made these two  cards with Adirondack alcoholinks.

Jeg ble også spurt om å lage noe med de "nye" alkoholblekkene fra Ranger. Jeg har fullstendig falt for pastellfargene og synes de egner seg utmerket til vintagestilen. Jeg må nok gå til innkjøp av absolutt alle fargene er jeg redd for!

4 comments:

  1. Jeg går for enkle kort i år :))) Takk for ideen!
    Jeg venter fortsatt på at du skal ha alkoblekk-kurs.

    Nydelige kort Tonje, jeg stikker innom en dag og ser dem "in real life"! Håper det er kommet inn nye ark på minnehjørnet nå. Det er så lenge siden jeg har vært der!

    Ha en fin dag!

    Angella

    ReplyDelete
  2. Very lovely cards Tonje. The First card is gorgeous.
    Hugs marion

    ReplyDelete
  3. Å for noen flotte kort. Bare elsker de små veksene dine. Å minste jenta syns de er så fine å gi bort til venniner med en liten lip gloss er det en perfekt gave til små frøkner.
    Det fersken farga kortet var bare helt nydelig.
    Det blir bare så fint med de bakgrunnen du lager. Mye arbeid bak kortene dine Tonje.
    Håper alt er bra med deg:)
    Ha en strålende dag
    Klem Hege

    ReplyDelete
  4. Så utrolig lekre kort Tonje! Jeg liker kortene dine såååå godt!

    Ha en fin dag!
    Klem Hanne

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!