02 September 2009

Bag and purse class results- Veske og posekurs resultatene


I går underviste jeg i poser og vesker på Minnehjørnet. Det var drøye tre timer med forhåpentligvis mye moro og inspirasjon. Det er alltid gøy å holde kurs og det er like mye på grunn av alle de fantastisk flotte kvinnene jeg møter som det å kunne lære bort noe av det jeg brenner mest for.

Vi gjennomgikk seks modeller, alt fra de super-enkle til det mer avanserte og jeg lovte kursdeltagerne mine å poste samtlige modeller på bloggen min, både de som ble brukt på kurs, teasere og andre modeller, så her kommer det forløpende etter den engelske oversettelsen:
Yesterday, I tought a cardmakingclass at Minnehjørent. This time it was all about purses and bags. I had such a great time, there is always so many great ladies to meet and when I do what I love the most, things can't possiby get better!
We managed to go through six models, some of them very easy and others more complicated. I promised the ladies to post all the models, the teasers etc. on the blog so here they come:
We did not make the card, but we made the little bag in front. It is a very easy model, suitable for candy for trick, og treat, placementcards for a table etc.
Vi lagde ikke kortet med vi lagde den lille "smarte" eske-posen som ligger foran. Det er en veldig enkel og kjapp modell å lage, påtenkt Halloween godteriet eller som bordkort i barnebursdager.


Retro-bag model is shown in three different patterned papers.
Tre modeller av retro-vesken.


These models above are made with a cellophane bag and some cardstock. I just have to let you in on the story of making these; I had made the bag, and then went to a shop to buy some candy. I wanted to have the exact right color of candy to match, so I held the bag up beside every candy in the store trying to find the perfect match. A lady almost walked into one of the walls as she was passing, stearing at me, probably thinking that it was something wrong with my head.
The roses and yellow flowers are from Wild Orchid Crafts in England.
Flere modeller av konvoluttvesken laget av en cellofan pose, eller Clearbag. Jeg må bare fortelle om historien bak disse posene. Jeg hadde laget dem ferdig og dro til butikken for å se om jeg fant noe godteri jeg kunne fylle dem med. Selvfølgelig (det forstår vel alle!!...)så måtte jo godteriet matche pynten og fargene så jeg sto lenge foran godteriet med den hjemmelagde konvoluttvesken i hånden mens jeg matchet den opp mot sure seigdamer, søte gele-godis og bananer. En dame som gikk forbi holdt å rive med seg veggen av pur forskrekkelse mens hun kikket rart på meg og sannsynligvis tenkte at jeg var riv ruskende gæærn.
Rosene og de gule blomstene er fra Wild Orchid Crafts i England.
These two models are extremely easy to make, but it shows that with some roses, images etc. that is does not need to look simple. The card just above has a small book inside as well.
Disse to modellene er veldig enkle å lage, alt behøver ikke være så avansert for å få til resultater, med litt pynt, et bilde,og blonder så kan det bli noe ut av den enkleste vesken. Inni den nederste vesken har jeg laget en liten bok også.

This milkcarton was one of the things we made in yesterdays class. On the back is a peek-hole which allows you to look inside the box. The cellophane envelopbag-card is filled with fake snow to give the reciever a garanteed white Christmas.
Vi lagde en melkekarton i går også, den er veldig liten og litt søt synes jeg. Bakpå så er det et lite kikkehull så man kan se inn i boksen.
Cellofan posen er fyllt med kunstig snø og skal garantere mottageren en hvit julaften!
Last but not the least: We made this bag out of an ordinairy envelope. I think it is probably the cutest of them all.
Sist men ikke minst så lagde vi en konvoluttveske ut av en vanlig konvolutt kjøpt på Nille, jeg synes personlig at dette er kanskje den søteste av dem alle.

7 comments:

  1. Ja, ja...... så kan man bare angre for at man ikke ble med på kurset. Jeg får heller sitte her med blemmer i øynene og grønn av misunnelse. Ikke for mitt bare liv vil jeg si at noe av dette er fint. For du vet hva jeg mener *ler* Klem fra Nina

    ReplyDelete
  2. Hei
    Kor mye fint dere har laget på kurset;) Blir bare så imponert dem e helt nydelig. Veskene med blad sider til bund og vintage bildene er bare lekkre.
    Blir sikkelig inspirert har ikke stemplet på ei stund, skal rydde hus men tror jeg må finne fram stemplene.
    Takk for hyggelig melding på bloggen. Blir så glad når du har lagt igjen kommenar.
    Håper alt er bra med deg og dine.
    Ha en fin dag
    Klem Hege

    ReplyDelete
  3. wow hvor er de flotte allesammen

    ReplyDelete
  4. Tonje!!!! You have left me "speechless" with all these creations! I wish I could have attended your class; everything presented here is just so STUNNING!!!!!!

    Love ya, Glee

    ReplyDelete
  5. I have enjoyed looking at your blog Tonje. thank you for being a follower on mine. I ahve joined yours too.
    Hugs Marion

    ReplyDelete
  6. Å guriland så mange kjempelekre vesker!!
    Så heldige de var som fikk være med på dette kurset!! Skulle gjerne vært der!
    Du er så flink Tonje! Her var det inspirasjon til tusen!!
    Klemmmer fra Kari

    ReplyDelete
  7. Wow, these projects are all so gorgeous! So happy to have found your blog! :)

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!