24 August 2009

Sukkersøtt challenge - Christmascard




Sukkersøtt's challenge this week is to make a Christmascard without using the traditional colors like red, green og blue. Mine is turqouise, the silver snowcrystal is made with a Bosskut die. The stamp I used on the tag was originally with lots of dots and snowcrystals around it. I like my textstamps clean and used my scalpel to get rid of all the unwanted elements.

Sukkersøtts utfordring nr. 49 lyder på å lage et julekort uten de tradisjonelle julefargene som er rød, grønn og blått.

Mitt kort er i grønn-turkis, hvitt og sølv. Stemplet kjøpte jeg akkurat på bruktmarkedet på et forum, men da var det omgitt av mange stjerner og prikker. Jeg tok skalpellen fatt og skar bort rubbel og bit da jeg ønsket et rent tekststempel. Synes det er veldig lekkert.

Bosskut står for den store snøkrystallen i speilkartong. Jeg elsker jo snøkrystaller, kan aldri få nok av dem! Det er ikke stempel på selve forsiden på kortet, håper det teller at det er stemplet på tagen inni kortet.

9 comments:

  1. Et nydelig julekort!
    Håper alt er bra med deg. Tenker stadig på deg og planlegger å ta en telefon og høre om vi skal treffes, men det har dessverre blitt med tanken. Formen har vært litt variabel og sommeren har flydd avsted.
    Men nå er det høst og tid for litt mere scrapperelaterte sysler, så kanskje vi treffes før du aner ordet av det *smiler*
    Klem fra Monika

    ReplyDelete
  2. Sukk..... nyyyyyyydelig Må ha noen y'er igjen til senere også, for jeg vet jeg får bruk for de her. Ellers hadde jeg brukt opp alle her.

    ReplyDelete
  3. super nydeligy kort i fine turkise farver

    ReplyDelete
  4. Det er da ingen krav til å bruke stempel på kortet. Kortet ditt er utrolig vakkert, og snøkrystallen var nyyydelig!!
    Skikkelig kald vinter jul!

    Klemmer fra Marianne:)

    ReplyDelete
  5. Aldeles nydelig julekort, Tonje! Og så fin den teksten ble, etter at du hadde vært ute med skalpellen!

    ReplyDelete
  6. For et nydelig "snuppelinsk" kort! Elsker stilen din!

    ReplyDelete
  7. Kjempeflott julekort i utradisjonelle farger!! Me like!

    ReplyDelete
  8. Stilrent og lekkert :O)

    ReplyDelete
  9. A perfect color combo...love all of the extra details like the snowman charm!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!