28 August 2009

Bermuda triangle

Ok , I will admit it. The house is in a mess, I can't find anything, and I am still weak after one week of swineflue and will not use my energy on cleaning. Not yet. So this card got lost. For a couple of days. It actually took me a couple of days to make it as well. I got lost somehow in colors and decorations, but I finished it at last but then it got lost. Until just now. I think every house has got a local Bermuda triangel. You know, where things just disapear without any trace. Like socks. Why do always one of the socks disapear? And I have still not found my two dancebags and the choreography book.
Maybe I am just too lazy. But who wouldn't prefer to make cards instead of cleaning?

The background on this card is made from a stamp stamped in Versamark and then I brushed over Perfect Pearls to get that fine shimmery look. The image is from the talented Itkupilli and I punched it out with my new nestabilites dies. I used white feathers underneath the flowers. The flowers is by the way some really cheap candledecorations that I picked apart.

I would really love it if you left a trace behind.

Jeg fant det! Kortet var laget over flere dager, fordi jeg på en eller annen måte bare sto helt fast i farger og pynt. Fant ikke noe jeg kunne matche det med, ble usikker osv. Ja, du kjenner vel til det. Men så ble det endelig ferdig bare for å forsvinne i to dager.

Av og til tror jeg at jeg har en lokal variant av Bermuda triangel i huset her. Du vet, der ting bare forsvinner sporløst. Slik som en sokk. Vet ikke hvor mange halve par vi har av sokker. Og jeg har heller ikke funnet dansebaggene mine med hele koreografimappa mi i. Sporløst borte de også.

Jeg er kanskje litt for lat, jeg burde ha ryddet oftere. Men så er saken den at vi har 22 rom i dette huset her, og det sier seg selv at for en stakkars liten husmor så er det alt for mye å rydde. Jeg vil mye heller lage kort.

Kortet er stemplet med Versamark på bakgrunnen og så børstet jeg Perfect Pearls på bakgrunnen etterpå for å gi den det skimrende utseende. Jenta er fra Itkupillis mange fantastiske collageark. Blomstene er foresten fra en lysmansjett jeg plukket fra hverandre. Under blomstene er det hvite fjær, så da fikk jeg brukt alle de hvite fjærene jeg kjøpte i Danmark i sommer.
Jeg vil forresten sette kjempestor pris på om du la igjen en kommentar.

6 comments:

  1. Tonje!! it is so romantic!!!
    gorgeous card great color combo
    love orli
    BTY
    a mezuzah is sign for the door at the jewish religion

    ReplyDelete
  2. Vakkert som alltid! Jeg har brukt de siste dagene i en fantastisk alkoholblekk oase (37 bordkort med alkoholblekk på acetat, size ATC ;-) ), og sendt deg mange gode energier. Jeg er så glad og takknemlig for at jeg har fått lære om alkoholblekkests gleder av deg!!

    Ønsker deg en riktig god helg!!

    Benedicte

    ReplyDelete
  3. Fantastisk flott i Snuppelinefarger!

    ReplyDelete
  4. Fantastik nydeligt i farver og opsætning

    ReplyDelete
  5. Fantastisk kort!!! nyydelige fargesammensetninger :O)))))

    ReplyDelete
  6. DU lager så utrolig mye lekkert! Jeg blir helt satt ut! Jeg var på kurs med deg på minnehjørnet for nesten et år siden (lage egne bakgrunner), og det har jeg virkelig hatt SÅÅÅ mye igjen for! Du holdt et fantastisk kurs, og jeg blir stadig inspirert av det du lager, enten jeg ser det her eller på utstilling på minnehjørnet! Som takk for at du er den du er vil jeg gjerne gi deg en liten utmerkelse i bloggen min. Og jeg blir ikke sur om du ikke vil motta eller føre den videre, ville bare gi deg den som en liten takk :)

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!