26 August 2009

Artpieces challenge - Flowerpower

Artipieces utfordring for denne uken er Flowerpower.
Flowerpower vil for meg alltid være synonymt med retroblomster. Mitt forhold til retroblomster startet da jeg gikk i sjette klasse i Israel. Mens jeg holdt meg til retro blomst-klistremerker som jeg snek meg til å kjøpe for oppsparte lommepenger i en butikk nedenfor skolen og klistret på dagboken, skolebøkene og penalet husker jeg at storesøster begynte å gå i rare klær med rare mønstre, hadde utslått hår, John Lennon briller, og lyttet til rar musikk.

Denne atc'e laget med rare mønstre og mange farger er for meg min tolkning av flowerpower.

Artpieces challenge this week is Flowerpower.
Flowerpower is for me connected to retroflowers. My relationship to retroflowers startet when I was twelve years old in Israel. While I bought retroflower stickers for my weekly allowence in a new exciting store in Jerusalem and stuck them on everything my sister startet wearing strange cloths in many different patterns, listened to strange music and wore John Lennon glasses.

This atc is with retroflowers in many patterns and colors, this is flowerpower to me!

3 comments:

  1. This is so retro! Great job! Brings back so many childhood memories!

    ReplyDelete
  2. Kjempestilig ATC, skikkelig flower power retroblomster, fargerike og flotte!

    Takk for at du deltar hos Art Pieces!

    Gro

    ReplyDelete
  3. Stilig atc du har laget!! Herlige sterke farger ;)

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!