12 June 2009

Crazy amigo and crazy hubby

Crazy amigo's challenge this week is all about transportation. I made this card from a collagesheet that Minnehjørnet, the shop I am on the designteam for sells. I wanted to make a boyish card since I have only got two other cards for boys in my cardbox. The text about "transport" is from a german-polish dictionary I found on a flee marked.
I just have to share the happiness I am feeling right now. My hubby went an bought me the zoom lence of my dreams! A Nikkor 18-85 mm with VR! I think he was just so fed up of all my complaining about the old lence that just does not work now and then ,so he felt that if he should get som peace he just had to do it. I had saved up some money but far from the amount that this lence pluss four year idiot-warrenty cost. I am just so happy! I must have the best hubby ever! And it is NOT my birthday either!!




Crazy amigo's utfordring denne uken går på transport. Jeg valgte ut et bilde fra Minnehjørnets collageark med gutter og valgte å holde tonene i kortet litt guttete. Detaljen med teksten er fra en polsk-tysk ordbok som jeg fant på et loppemarked.

Jeg må få dele den gleden jeg føler nå. Gubbelure har kjøpt meg en Nikkor 18-85 mm med VR!! Det er drømmeobjektivet mitt som jeg har ventet lenge på skulle komme på markedet. Jeg har fra før en 70-300 mm så da har jeg foreløpig alle brennvidder, så vil jeg muligens invistere i et makroobjektiv etterhvert. Jeg tror gubbelure ble så lei all stønningen og sukkingen min angående det forrige objektivet som av og til bare slutter å fokusere og ikke vil mer, og for å få litt husfred som han sa, så fikk jeg objektivet!! Jeg er kjempeheldig og gleder meg til å ta mange bilder i sommer. Jeg tar fra før bare et par tusen i løpet av en sommer, så når jeg skal ta mange så er vel det kanskje dobbelt så mange eller?

8 comments:

  1. It's not your birthday, but your husband didn't want to hear you complain all summer (when you will need it!)
    You're so blessed.
    Knock yourself out! ;)

    ReplyDelete
  2. Thank you for your time to comment my blog.
    You know I'm one of your fans...
    love your variety of arts and materials you use.
    Love Orli

    ReplyDelete
  3. Grattis med den flotte linsen vennen. Jeg elsker å ta bilder og kjenner jeg ble litt misunnelig he he he. Men gjett om jeg er glad på dine vegne.
    Også har du jo som vanlig laget noe som er utrolig vakkert!! FLINKA!!!

    Håper du har hatt en super helg

    Klemmer fra
    Heidi

    ReplyDelete
  4. Beautiful card!!
    Thanks for joining in.

    ReplyDelete
  5. oh my...luckie girl!
    Your card is soo beautiful, Tonje, love it!!!
    Peet x

    ReplyDelete
  6. For et flott kort Tonje!! Kjempeherlig var det!
    Håper du er bedre og at du får anledning til å kose deg masse med å ta bilder med den nye linsen din!!
    Ha en fortsatt fin sommer!!
    Klem fra Kari

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!