12 May 2009

Vintage atc and swapps


Art Creations challenge
I always seem to be the last out on these challenges. But better late than never they say. We got a beautiful picture to work with. I have been sleeping on it for some days wondering what to do with it, and I ended up with making an ATC, cutting the image out and distressing it down with Tea Dye from Rangerink so that it got even more vintagy.

The background i also distressed with Tea Dye and Vintage Photo from Rangerink, I then stampet som postmarks around the edges, put on a ribbon and glued on thos tiny tiny pearls along the edge of the ribbon, and som larger ones on the ribbon. The brown swirls is cut out from a Bosskut die. They have the most delightfull dies and swirls! Love them!

Today I also got the return from a "Bird" swapp I have attended. You se the atc's I got in return below here.


And then you got to scroll down to the very bottom and look at the marvellous artwork I recieved in the mail today from my 9 year old friend Marte. She swappet an atc with me, and she made me this cuddly and very cute bear! I think she is so talented. Imagine only being nine and making atc's allready!

Fra venstre øverst: Linbjørg, min egen, Bente, Yoli, Daniel.
Neste rad: Benedicte. Inge, Lissicat, Hanne, Lissicat.
Klikk på bilde for å få det større.

Art Creations har en utfordring denne uken, dvs. den startet på fredag og jeg er som alltid sistemann ute.... Men bedre sent enn aldri. Måtte sove en del på denne, ikke fordi den var vanskelig, tvert imot så var det så mye man kunne gjøre med den at jeg ble litt rådvill. Vi fikk et nydelig bilde å arbeide med. Jeg endte opp med å lage en atc. Kuttet ut motivet, distresset den skikkelig ned med Tea Dye fra Rangerink. Bakgrunnen er også distresset ned med Tea Dye og Vintage Photo, rubbet til på kantene. Stemplet med diverse poststempler. Limt på blonder og limt på ørten små halvperler og noen store på selve blonden. Swirlene er kuttet ut fra en Bosskut dies, hva ellers? Jeg elsker alle swirle-diesene til Bosskut!

I dag fikk jeg også returen fra en "fugle"swapp jeg var med. Bildet ligger over her.

Og sist, men absolutt ikke minst, må jeg dele denne fantastiske atc'en jeg fikk av min venn Marte som er 9 år! Hun har laget denne kjempesøte bjørne atc'en til meg. Tenk å være bare ni år å lage atc'er da, og være så bevisst på farger og pynt og drodling. Jeg er imponert. Tusen takk til Marte!!

7 comments:

  1. Rigtig flot kort. Og fantastisk ATC du har fået af Marte.

    ReplyDelete
  2. Flott ATC! Jeg har så vidt begynt på mitt kort til denne utfordringen så nå var du tidligere ute enn meg:)

    Så moro å finne ATC'ene fra fugleswappen i kassa mi i dag også. Din nydelige røde ATC var blant dem jeg fikk tilbake. Kjempefin!!!!

    ReplyDelete
  3. Anonymous12/5/09 20:59

    Nydelig atc Tonje! Alt du lager er så nydelig uansett hvilke farger du bruker og hvilke stiler.
    hilsen Marit

    ReplyDelete
  4. Stunning ATC Tonje, Love your background and lace detail.
    The swap ATC's are gorgeous too.. a beautiful collection :)
    But Marte's ATC is just fabulous especially as she is only 9!! wonderful!
    Hugs, Marlene x

    ReplyDelete
  5. Lovely ATC and vintage card!

    Hugs,Willy

    ReplyDelete
  6. What a beautiful artwork!!!

    ReplyDelete
  7. Tonye, taking your time with this design really paid off - it is so gorgeous! Your painstaking care with the vintage colors is very authentic and I just love the tiny pearls! Really beautiful!

    And what a wonderful job Marte did on her ATC! She really has a designer's eye at such a young age! Can't wait to see what she creates in the future!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!