10 May 2009

Tgif challenge. Bastard and butterflies

Tgif 's challenge this week is "Childhood". I have called mine "Bastard and butterflies" and it is up to you to interpret it as you like.
The background is from an old norwegian dictionary about animals, I distressed it, sprayed glimmermist on it, crunched it ut and addet dtp som more distress, splattered some water all over it, stamped it with a swirl, some postmarks and added some rubons on the left side of it.

The angry dog is cut out from a picture I found on internet, the girls and wings are from Lisas Altered Art.

I should really not be making cards now, but creativity has a life of its own taking into no consideration that the rest of me is sick. With a flu. Hopefully not the swineflu. Norway got the first sick victims of the swineflue yesterday.

I am better today but it seems like a marathon to sit an make cards, I was drenched in sweat when I was finished. But when I am having an idea pushing through my head ready to be born it is not easy staying in bed.


Tgif har denne uken et tema som heter "barndom". Jeg lagde dette kortet som jeg har døpt "kjøteren og sommerfuglene". Det er opp til deg å tolke det som du vil.

Bakgrunnen er fra et gammelt oppslagsverk om dyr, jeg har distresset det, sprayet glimmermist i kobber på det, krøllet det til, og brukt mer distress, samt stempet swirler og postmerker og brukt rubons på siden. Jentene er fra Lisas Altered Art, og sommerfugl og bikkja er fra bilder jeg har funnet her og der.

Jeg skulle vel egentlig ikke vært oppe i dag. Jeg har fått influensa. Forhåpentligvis ikke svineinfluensa. Jeg er litt bedre i dag, burde vel ennå vært i seng, men når en ide presser seg opp igjennom bevisstheten og venter på å bli født så er det ikke lett å ligge der under dynen. Det føltes omtrent ut som en maraton da jeg var ferdig med dette kortet. Jeg var utslitt og gjennomvåt av svette. Men hva ofrer vi ikke for kreativiteten?

5 comments:

  1. Wow Tonje what a creation.
    Lovely girls and bad dog. Wonderful combination.

    Thanks Tonje for playing TGIF.

    ReplyDelete
  2. Ååååå dette var jo bare helt hærlig - så søtt og skrekkelig på samme tid liksom. Knallstilig vennen min

    Klemmer fra
    Heidi

    ReplyDelete
  3. I love the combination of the nasty dog and the cute girls. beautiful background . great colour .
    hope you're feeling better soon

    ReplyDelete
  4. Tonje my dear friend first of hope you're feeling bettr now.
    the card is fap great background and good perspective about the girls and the dog.
    keep in touch
    Hugs Orli

    ReplyDelete
  5. This is delightful.
    Fantastic collage. I love it.

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!