27 May 2009

Sukkersøtt challenge. Two from one paper.



I went through all my cards yesterday because I might bring them to the last danceclass. We are having a summerparty/lottery/marked/dance tomorrow. I realized then that I only make cards for girls! All my newborn cards are in pink, all my birthdaycards are in girly colors and there is not a single card ment for a boy, or for that sake a man... So I sat down to try and create something out of this striped paper that I bought some years ago, and I challenged myself not to distress anything either! And while I was on it I would make two as well, from the same paper.

Today I went and picked up a prize my daughter had won in an decorate-this-wooden-button-competition. We had decided that I should get the check for the prize money and use it in the store that held the competition and then she would get "real" money from me to spend on whatever she would like. So I spend it on a whole lot of ribbons and bazill. They had a sale there on Bazill, ten sheets of paper for 20 kroner, or about $ 3.50. That is a third of what I usually pay so I bough a whole lot.
These cards are also ment to be for Sukkersøtts challenge this week.

Jeg gjennomgikk alle kortene mine i går, i et forsøk på å luke ut alle de grusomme kortene jeg har laget igjennom tidene og som jeg IKKE synes er noe fine nå. Det er avslutning på dansen i morgen, det er avslutning/lotteri/kakespising/marked så jeg tenkte å ta med meg kortene. Jeg oppdaget da at jeg faktisk ikke har et eneste kort til gutt, hverken nyfødt eller mann. Alle nyfødtkortene mine er i rosa og alle gratulasjonskortene er utrolig feminine. Jeg bestemte meg derfor for å lage noen mer guttete kort og tok utgangspunkt i dette arket med striper i grønt og blått. Jeg utfordret meg selv til å lage to når jeg like godt var igang og det skulle ikke være en distresset kant på noe av det. (Det er vanskelig å unngå det Det ble to litt mere guttete kort. Gutter kan ha blomster på kortene de også eller?
Dette er også mitt bidrag til
Sukkersøtts utfordring denne uken.

I dag gikk jeg for å plukke opp gavesjekket som var premien til minstemann som har vunnet en dekorer-denne-treknappen-konkurranse. Vi hadde avtalt at mamma skulle ta gavesjekken og hun skulle få "ekte" penger av meg i stedet. Og jeg klarte fint å bruke opp pengepremien pluss litt til. De hadde ta ti for tyve kroner i bazill og jeg fikk med meg en hel haug, samt noen meter bånd. Man har jo ikke noe bånd fra før av.. og heller ikke noe bazill. Neida...
Motivene på disse kortene er hentet fra Minnehjørnets collageark.

3 comments:

  1. Vakre herre-kort, Tonje! Og jo menn kan også få kort med blomster på :-)

    Når det gjelder det med oppbevaring av blomster, så har jeg vel ikke det helt store forslaget. Jeg synes det høres lurt ut å sortere de etter farge, og så kanskje etter størrelse, for det er jo litt kjedelig å lete gjennom mange litt store blomster hvis man skal ha en liten...? Og så kan jo kanskje zip-loc poser være noe å ha de i, siden de kommer ferdig med lås og så er det lett å se hva som er i og ikke veier de så mye heller... Vi vil riktig nok trenge ca 100 000 poser til de fantasilionene med blomster vi har, men det får kanskje heller være... ;-)

    Ønsker deg en fortsatt fin dag!

    ReplyDelete
  2. Du og du, så lekre disse er! Herlige farger, og så skjønne motiv :O)

    ReplyDelete
  3. super nydelige kort

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!