26 May 2009

Post it book



Why on earth could we not have the same weather two days in a row? Yesterday was pure summer, the sun was shining and the temperature was really high, and today it is so icecold outside, the sky is grey and I feel like packing out my winterclothes again and lighting a fire in the fireplace. Even the cars did not bother to go out today.

Well, at least the weather is a great excuse for not doing anything else than cardmaking! I have made a post-it book today with my bind-it-all machine (love that machine!) and struggled like crazy trying to find the right kind of flower in the right kind of shade to put on the book. It is crazy though... I have about one fantazillion flowers and used one entire hour to find the right pink flower. If I only had ten flowers things would go so much faster. But then again... flowers are so pretty and I can not get enough of them!

I am thinking that it might be a good idea to sort my flowers out and put them on jars according to colors. All the pinks in on jar, all the blues in another. What have you done with your flowers?

Stønn.. hvorfor kunne vi ikke få solskinn i dag også da. Som i går? I dag er det så kaldt at selv kattene ikke gidder å gå ut, det er grå himmel og jeg føler omtrent ut som det snart skal snø. Eneste gode med dette været er at det gir meg en god unnskyldning for å være på hobbyrommet og lage kort.
Denne gangen har jeg laget en postit bok. Jeg brukte da en hel time for å finne akkurat den riktige blomsten til dette kortet. (Pling i bollen!!) Problemet er at jeg har for mange blomster, hadde jeg hatt ti så hadde valget vært lett, men fordi jeg, som alle andre, sitter på en fantasillion blomster så blir valget så vanskelig.

Hva har dere gjort med alle blomstene deres? Jeg vurderer samle alle i rosatoner i ett glass, alle blå i et annet. Er det lurt, eller blir det bare tull? Akkurat nå har jeg halvparten i de glassene de kom i, noen i bokser fra Clas Ohlsson og noen millioner i en gedigen plastikkpose. Kom gjerne med en god ide.

Jeg får vel gå å lage noe mer eller gå ut å kjøpe meg en bukse. Hvis jeg finner noen da. Det er nemlig ikke laget bukser til mennesker som ikke har rumpe.

2 comments:

  1. Å så fin den ble. Bare elsker de fargene du bruker på alt. kjempe lekker ble den.
    Å har ingen gode ideer på oppbevaring av blomster, sitter likedan selv når jeg skal ha blomster på noe.
    Ha en fin dag og nu kommer sommeren så nu e det bare å sprette ut i fin været å nyyyyyytttt:))
    Klem Hege

    ReplyDelete
  2. This is so lovely Tonje! I have a bind-it-all and have hardly used it yet. Thank you for the inspiration.
    Glad you made such a beauty on not such a beautiful day!
    Thank you for your comment!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!