04 May 2009

Matchbox vintage - Fyrstikkeske nostalgi


Today was one of these days when I seem to get nothing done. I danced for three hours to day, one and a half hour at home trying to get the latest coreographies in my head and legs, and then one and a half hour with my club, The Buckaroos. But beside that I only played with matches, or rather a matchbox. I had bought this huge package of matchboxes, meant for the kids to decorate for Christmas. Grandma and my aunt always seem to love to get them, and they are rather charming when a six and eleven year old has gone bananas on them with glue and glitter, but I had so many left that I tried to decorate one using the leftover of the paper I have been using on my two latest cards.

I painted cracklepaint on it to get that vintage feeling, and generously amount of distressink around the edges. Roses from Wild Orchid craft, some leaves, the stem of the roses which I curled up, small beads, an old book page I rolled up and a key. The knob is from Tim Holtz. I think it turned out rather sweet, but I would rather prefer to work on a larger matchbox, this is like 1 x 1.5 inches or so.


I dag var en av disse dagene hvor jeg ikke fikk gjort stort. Bare surret rundt mens timene fløy. Jeg fikk danset tre timer i dag. En og en halv time her hjemme mens jeg forsøkte febrilsk å få de siste koreografiene inn i hode og beina mine og en og en halv time med Buckaroo. Og ellers så fikk jeg lekt meg med fyrstikker, eller fyrstikkeske. Hadde en hel stabel liggende som det var meningen at ungene skulle dekorere til å gi bort til bestemor og tante. Hadde mange igjen så jeg gikk løs på den med resten av restepapiret fra de to foregående kortene.


Jeg har malt med cracklepaint rundt kantene og rikelig med distress på alle kanter. Knotten er fra vår alles vidundergutt Tim Holtz, rosene er fra Wild Orchidcraft og stilkene på rosene er snurret til en snurresnuttdingboms. Så var det halvperler i mikroskopisk størrelse, litt blader og en gammel bokside som er surret sammen, samt en nøkkel. Jeg har beholdt ripeflaten på en side.

Jeg ville foretrukket å lage en større fyrstikkeske og kommer til å gå til innkjøp av større størrelse, denne her er enda mindre enn Nitedals, så dette ble litt knotete og smått. Men man lærer av erfaring og så lenge man har lever.


10 comments:

  1. Så nydelig! Elsker denne stilen. Og så mye annet flott du har laget.
    Imponert!

    Kommer igjen:-)
    Hanne

    ReplyDelete
  2. Så nydelig fyrstikkeske! Jeg kom over noen tomme esker i Danmark, uten fyrstikker og ripe, tenkte jeg kunne lage noen gaveesker, og da er det jo supert å få så fin inspirasjon som her hos deg! Klem fra meg!

    ReplyDelete
  3. This is so gorgeous! I love the little accents of the pearls and curly stems.

    ReplyDelete
  4. Who said done nothing????
    Its a beauty!
    so delicat.
    Gorgeous Tonje!!
    Have a great day...
    Hugs Orli

    ReplyDelete
  5. Nydelig fyrstikk eske :-)
    Da kan man jo la de ligge fremme på bordet da, når de er så vakre.
    Ha en strålende dag!
    Klem!

    ReplyDelete
  6. Søt liten romatisk fyrstikk eske passer perfekt på bordet til en romatisk middag for to;)
    Har en slik dag i dag,skal jobbe i ettermiddag og enda har æ ikke gjort noka. Hadde store palner når æ stod opp.
    Ha en fin dag.
    Klem

    ReplyDelete
  7. wow wow super rålækker tændstikæske, lækre farver og pynt

    ReplyDelete
  8. Åh så lekker og elegant denne var! Stilig med håndtak på "skuffen"

    ReplyDelete
  9. What a wonderful nice thing you created! Love it...

    Xo
    Ilka

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!