13 May 2009

Colors!!!!


Playing around with alcohol inks, gold leaf and and an old german book. And it turned into a small post-it book I can have beside my housephone to write messages on.

Sadly enough the photo does not do the book justice. The gold leaf underneath the glass can't be seen and the camera misunderstands purple and lilac colors and slitly changes them. In real life everything, and by that I mean the gemstones, the middlepart and the panels, match. Here it is slightly mismatched.

I have put both a torn page of an old german book and goldleaf behind the glass. I have kept the whole layout very minimalistic because I wanted all the focus to go to the glass"painting".


Jeg har lekt litt med alkoholblekk igjen samt litt bladgull og en gammel tysk biblioteksbok som det står Berlin Bibliotek på. Jeg fant den på loppemarked til noen få kroner. Det hele ble en liten postit bok som jeg skal ha ved siden av telefonen min så jeg kanskje husker det jeg får beskjed om.

Desverre gjør ikke bildet boken rettferdighet. Kameraet mitt klarer ikke helt å oppfatte lilla og fiolette fargetoner korrekt og gjør dem om littebittegrann. Akkurat nok til at det hele ikke stemmer helt. Men det gjør det i virkeligheten.

Jeg har limt på en gammel bokside og bladgull bak alkoholmalingen.

Jeg har med vilje laget layouten svært enkel for å lede øyet mot midtpartiet og det som skjer der.

8 comments:

  1. Lekkert, Tonje. Jeg MÅ virkelig få satt av tid til å leke litt med alkoholblekket mitt.

    ReplyDelete
  2. Leeeekkkkert:) Tonje + alkoholblekk= Berre lekkert.
    Å den var fin. Håper du er blitt bedre av influensaen, lurer på om jeg brygger på noe, kroppen følger ikke helt med i svingene.
    Ha en fin fin kveld
    Klem Hege

    ReplyDelete
  3. Tuuuuusen takk for det nydelige kortet som helt overraskende dumpet ned i postkassa mi i går!
    Jeg ble så glad og så rørt!
    Det er så koselig å få sånne oppmuntringer i hverdagen. Og du treffer så bra på Ullevål-dagene mine at jeg nesten skulle tro det var tankeoverføring her.
    Det er ganske tøffe tak om dagen, og det er ikke hver dag jeg klarer å være like positiv her. Men jeg har jo, som du vet, utrolig stor tro på positive tanker og er jo overbevist om at innstillingen er halve jobben.
    Hadde vært veldig koselig å treffes en dag. Enten for en kopp te eller for litt kreativ slarving (Les: scrapping).
    Og du lager jo så mye flott om dagen så jeg tror virkelig at du har funnet igjen kreativiteten din.
    Den post-it blokka var kjempefin.
    Må nok ta frem alkoholblekket mitt igjen jeg også, for jeg bare digger den teknikken. Men jeg er jo skikkelig uvenn med limpapiret så det hemmer meg litt *lol*
    Ønsker deg og familien din en kjempeflott 17.mai feiring. Vi snakkes om ikke alt for lenge, håper jeg.
    Klem fra Monika

    ReplyDelete
  4. Riktig nydelig bok Tonje! LEKKER>!!!
    Klem, Turid

    ReplyDelete
  5. This is absolutely STUNNING! I am in awe!

    {{{HUGS}}} from me to you!

    ReplyDelete
  6. Det var en helt nydelig bok, Tonje!
    Håper du og familien får en fin 17. mai!
    Klem fra Gro

    ReplyDelete
  7. Vakkert Tonje vennen min rett og slett vakkert

    Klemmer fra
    Heidi

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!