19 May 2009

An atc for a challenge -Trykkpressa utfordring


I am a bit proud of myself today. Woke up earlier than before, went down to my stampingroom and started packing for the class I am holding today. Then off to the shop where I am holding the class, started cutting up cardstock when I heard that there was a 50% off everything in a store that sells clothes for large women (size 42 and up, or 14 and up) It is sad that they are closing the store, but great for me. I got four trousers, two shorts, a dress and a shirt! And then I went back again to cut more cardstock, then home to rest for two hours before I am going back to teach my class all about alcoholinks. I feel that I actually did something today. And then I made this atc too, for the magazine "Ett trykk" which is scandinavias largest stamping magazine. They have every month a challenge with great prizes to win. This time it was lilac and turqoise and that was such an exciting combination that I just HAD to join. My entry is this atc with a small girl ready to fly out of the nest. Reminds me that I have to girls that one day is going to fly out of the nest....
The images is from Lisas altered art, the background is stamped with swirls from Aud's design, and I have used my sewingmachine around the edges in addition to distressing.

Jeg er litt stolt av meg selv i dag. Våknet relativt (alt er relativt!) tidlig, gikk ned på stemplerommet mitt og begynte å pakke for dagens kurs i alkoholblekk. Deretter bar det avgårde til Minnehjørnet for å begynne å skjære kartong til kortene. Der fikk jeg vite at butikken rett over gaten hadde 50% på absolutt alt av klær og i og med at det er en stormote butikk og jeg er en str. 46 og dermed ikke finner stort å ha på meg i vanlige butikker så jumpet jeg likså godt over dit og kjøpte fire bukser, to shorts, en skjorte og en kjole/tunika. Tilsammen kom det på 1500,- noe som jo er kjempebillig!
Deretter bar det tilbake til Minnehjørnet for å kutte mer kartong, og nå er jeg hjemme for å få i meg lunch og hvile noen timer før jeg skal tilbake å holde kurset mitt.

Ja, og så har jeg lagd denne atc'en også til Ett trykk's Trykkpressa utfordring for mai. Den går ut på å kombinere turkis og lilla. Dette synes jeg var så utrolig kul fargekombinasjon som jeg faktisk aldri har brukt før, så jeg måtte lage noe til den. Dett er en liten jente som er rede til å fly ut av redet sitt. Alt er fra Lisas Altered Art, og jeg har sydd rundt kanten og stemplet swirler fra Aud's design.

Minner meg om at jeg har to jenter som en dag skal fly ut av redet sitt...

7 comments:

  1. What a great idea!!!
    the nest and the baby came out of it is beautiful
    LOVE it!!!!
    Hugs Orli xxx

    ReplyDelete
  2. Kjempefin sammensetning av motiver og farger:=)

    ReplyDelete
  3. Kjempe fin ble det, likte fagekombinasjon lekkert ble det.
    Minnet meg om store snuppa mi som er i ferd med å bli stor.
    Driver å forbereder konfirmasjon, dagene flyr avgårde.
    Fine jenter du har, og flotte bunader. Håper du og familien har hatt en fin 17 mai med alt som hører til.
    Gratuelerer med nye klær morsomt når enn kommer over slike kupp:))
    Ha en strålende dag.
    Klem Hege

    ReplyDelete
  4. Stilig med vingene og at hun er klar til å fly ut av redet :) Og så var det jo virkelig lekkert å se på!

    ReplyDelete
  5. Tonje, you're like a Superwoman. You're always an A+!

    ReplyDelete
  6. Så lekkert dette var vennen min-du er bare superflink med det du gjør. Og så gøy å finne masse klærdet er alltid kjekt.
    Håper du har en fin langhelg. Og at det ikke regner på deg sånn som det gjør her

    Masse klemmer fra
    Heidi

    ReplyDelete
  7. What a great ATC! Beautiful colours!Hope i find time to make ATCs, too. My last stamping project is a long time ago. Greetings from Germany! :-) Tanja

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!