23 March 2009

Sunday postcard art, on Monday

Sunday postcard art has a challenge this week to make a mothersday card. We have allready had mothersday here in Norway, it is on the second Sunday in February, but I could not let this challenge go by without trying to make something.
First of all, I have never made a card in that size before. It is a 6" x 4". It felt somewhat small. I used a photo of my mother, with her mother as a senterpiece. The original of this photo is not very good, but thanks to Photoshop I thought it turned out quite good. I distressed the edges with Ranger distressink and used an old page from a book to create a mat behind the picture that was also distresed with distressink from Ranger.

I am trying to work myself back into a creative mood, but I am soo hocked on dancing right now, and spring is also just around the corner, the snow is melting revealing all that has to be done in the garden. It is just such a great weather to be spending inside, so I try to breathe in everything I love about spring, spending much time outside.

Sunday postcard art har en utfordring denne uken som går på å lage noe til morsdag. Det har jo vært det her hjemme, men i det stor yyytland er det ennå mange morsdager å feire. Kriteriet er at det skal være i 6" ganger 4" og altså et format jeg aldri noensinne har laget noe i, noen gang. Det føltes smått, og det var derfor greit å printe ut bildet jeg skulle bruke i mindre format enn vanlig. Bildet, som jeg har redigert i Photoshop, er av min mor og mormor, og er usedvanlig vakkert synes jeg. Bakgrunnen er med en gammel bok jeg fant på loppemarked som er distresset. Blomsten er plukket fra hverandre og var en gang i tiden en lysmansjett tror jeg. Det ble et enkelt kort, men det er der jeg er for tiden.

Jeg forsøker å sakte men sikkert jobbe meg tilbake inn i det kreative igjen, men føler det er veldig vanskelig. Våren er her, snøen smelter og avslører alt som trengs å gjøre i hagen, jeg er danser fire kurs i uken og ellers er det mye i hodet mitt for tiden som tar mye plass og energi. Dessuten er det noe med at været rett og slett er for fantastisk til å tilbringe tiden nede i kjelleren i hobbyrommet mitt.

20 comments:

  1. Hei
    Det var et flott bilde, varmet i hjerte måtte smile litt for meg selv når jeg så det.
    Koselig:-) Kortet var enkelt men kjempe flott, det er meningene bak dine små kunstverk som jeg syns er så vakre.
    Du er bare en racer på dansingen for tiden.
    Dette klarer du Tonje, tenker på deg.
    Ha en strålende vår dag.
    Klem Hege

    ReplyDelete
  2. Super flot kort i dejlige farver og et fint motiv

    ReplyDelete
  3. Your card is wonderful and extra special using that beautiful family photo!

    ReplyDelete
  4. Så fint dette kortet ble Tonje! Nydelig bilde du har brukt, og fargene er fantastisk vakre sammen med dette bildet!

    ReplyDelete
  5. great postcard!! beautiful photo too!!

    ReplyDelete
  6. Beautiful card - it's because of the wonderful picture!
    Will we be seeing any of your garden "creations"? I would love to see what you can do with a garden... We already have 7 degrees C here in Chicago and the nursery opens in less than 2 weeks.
    Can't wait.

    ReplyDelete
  7. Your card looks beautiful! And the photo came out great, so whatever you did in Photoshop, it worked.

    ReplyDelete
  8. This is absolutely lovely!!!

    ReplyDelete
  9. Great card. Beautiful image!

    ReplyDelete
  10. Darling! Beautiful picture! I'm happy to know you're enjoying dancing, and like you I have Spring Fever! Can't stay indoors!

    ReplyDelete
  11. Hei Tonje....nå vil jeg på kurs med deg igjen:)

    Har en award liggende til deg:)
    Vi sees
    Angella

    ReplyDelete
  12. Beautiful mothersday card with the lovely familiy image!
    Have a nice evening,
    hugs from germany, Anja

    ReplyDelete
  13. Anonymous25/3/09 19:22

    Så fint kortet ble med bilde av mamma og meg. Du er utrolig flink til å sette i sammen, slik at det blir de nydeligste kort.

    Klem fra mor:)

    ReplyDelete
  14. Hi Tonje! I've a little something for you on my blog!
    http://olivascreativequest.blogspot.com/2009/03/thank-you-poppy.html

    ReplyDelete
  15. What a nice card - didn't know that they have other date for Mother's day in other parts of the world.

    Nice to meet a another Norwegian blogger;)

    ReplyDelete
  16. Love this, Tonje!! So very beautiful!
    Peet x

    ReplyDelete
  17. Utrolig vakkert kort!!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!