11 March 2009

Blue and Green combo challenge

Created by hand's tuesday challenge was a green and blue combo. I though that this might be a good way to try and restart my creative mood. Sad to say, it has been gone for quite a while. It seems like my head has been anywhere else but with my stamps and cardstock.

This atc is stamped with a note-sheet stamp on the background, then I distressed the paper with blue and green distressink from Ranger. I used a plastic stencil from Panduro that I put som gel medium on, and while it still was wet I sprinkled some Perfect Pearls over it. I thought I might use the purple color of the lady's rose and added four bling's in the same purple color. The swirls are cut out with a Bosskut die, then colored with Lumiere, and sprinkled with Perfect pearls. The outer panel is also purple but it turns out brown here.

It is on of these artworks that does not come out fine being photographed. I have tried it indoors with and without a flash and outdoors in the sun and shadow. But with all the snow still laying about outdoor it tend to color the image blue. I have tried again and again in Photoshop to do the atc justice, but it does just not work with my skills. But it will probably get you an idea of how it looks.

Today im getting a scan of my head, I hope they can find my creativity in there somewhere ;-)

I'm still being checked out to see what causes all my blodpressure hights and lows. They have not found out why yet.


Jeg tenkte at Created by hands tirsdagsutfordring som går på blå og grønne kombinasjoner kunne sette fart i kreativiteten min. Denne atc'en er distressed med blå og grønn fra Ranger, stemplet med en note-bakgrunn, brukt gel medium på en stensil fra Panduro og mens den ennå var våt strødde jeg perfect pearls på den. Swirlene er kuttet ut av en Bosskut die og malt med Lumiere og deretter strødd på litt Perfect pearls. Ble litt smør på flesk akkurat det siste der.
Ytterpanelet, diamantene og damens rose går alle i mørk purpurfarge, men det ser du ikke så godt her. Dette er en av disse umulige kunstverkene å fotografere. Har forsøkt inne med og uten blitz og stativ, ute med og uten blitz i sol og skygge og sittet i evigheter på Photoshop for å forsøke å gjøre fargene autentiske uten at jeg har klart det. Atc'en er klart finere i virkeligheten og det sier jeg uten å rødme engang. ;-) Man får aldri med seg detaljene, strukturene og fargene så fint som å se på det og holde det i hånden.
I dag skal jeg scanne hodet mitt og jeg håper de finner kreativiteten min der inne et eller annet sted. Jeg er fremdeles under utredning for å finne ut av mine blodtrykksfall og topper.

4 comments:

  1. OMG Tonje this is very beautiful.
    Fantastic background. Love them.

    ReplyDelete
  2. utrolig lekker ATC!! *blown away*

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!