11 February 2009

Wednesday stamper - hearts

Wednesday stamper has got a challenge this week. The theme is hearts and I have created this card made out of heartshaped dies put together as a flower. It is also a Valentine card. The background is stamped with text which is embossed with "pearl" embossingpowder.

If you thought you had me figured out, stylewise from looking at my last posts I am sad to say that this card them might confuse you. If you thought I was a vintage-distressing cardmaker I just have to let you know that I love just as well playing around with lots of colors, silver, gold and bling. Like this one.

Wednesday stamper har en utfordring denne uken også, og temaet denne gangen er "hjerter". De kan brukes på mange måter, og jeg har kuttet ut med en qk dies mange hjerter som deretter er preget og satt sammen til en blomst. Bakgrunnen er et tekststempel som er embosset med pearl embossingpulver. Og selvfølgelig, når det gjelder meg og farger så må det også være litt sølv og bling.

Det er rart med det. Jeg er nesten litt engstlig for å poste et kort som dette. Man blir ofte definert som kortlager etter hva man lager og i det siste har det kun gått i vintage og distressing, og så plutselig går jeg til den andre ytterligheten med å lage et enkelt stilmessig kort med heidundrades farger sølv og bling. Men dette er like mye meg som alt det foregående. Jeg elsker å hoppe fra det ene til det andre. Noen ganger er vintage det som fyller meg rent "åndelig", mens akkurat i dag fikk jeg så lyst å leke meg farger som "egentlig ikke går sammen". Og faktisk så synes jeg kortet ble akkurat slik jeg håpet det skulle bli. Et kort å bli glad av. For det er jeg i dag!

23 comments:

  1. Wow this is fantastic.
    Really awesome. Love them.

    ReplyDelete
  2. Du mestrer å hoppe fra det ene til det andre. Og heldigvis så er vi mennesker forskjellig med forskjellig smak. Syntes dette kortet var nydelig og tror nok det er enda mer nydelig i RL.

    ReplyDelete
  3. Kortene dine er alltid like flotte Tonje :)
    Du mestrer både den ene og andre stilen :)
    Nydelige kort de 2 rosa under her og dette var også utrolig nydelig.
    Er imponert over overskuddet ditt til å danse så mye som du gjør.
    Ha en fin dag!!
    God klem

    ReplyDelete
  4. Brilliant flower - love how you used the heart die..

    ReplyDelete
  5. Gorgeous!!!
    BTW I don't think I can create anything vintage like you do...
    I was getting worried about you. I am glad you're back :-)

    ReplyDelete
  6. Tonje, we had similiar ideas. Yours, of course, is constructed better. This is very beautiful with the different colors of red.

    ReplyDelete
  7. Jeg synes dette kortet var helt herlig!!! Det er jo det som er så fantastisk med denne hobbyen. ALLE mulighetene!!! Jeg kunne ikke drømme om å bare holde meg innenfor en bestemt stil!

    Klem Marianne:)

    ReplyDelete
  8. Fabulous heart flower. Love it.

    ReplyDelete
  9. so pretty. Would love these growing in my yard!!

    ReplyDelete
  10. Kjempeherlig kort i knæsje farger - likte det kjempegodt. Virkelig et bli-glad-kort!! Morsomt å variere både med farger og stil, noe du behersker meget godt.
    Ha en fin kveld. :-)

    ReplyDelete
  11. very pretty! perfect for valentines day!

    ReplyDelete
  12. Great flower in a wonderful colour.

    ReplyDelete
  13. Hi Tonje...what a nice idea...you used the hearts also "flowerlike" - may be, we are waiting for spring...? ...and the sun...?
    (ha! In the summer we will go to Norway for 3 weeks...how cool is that?)

    xo
    Ilka

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!