21 February 2009

Bad news - Dårlige nyheter


Jeg har akkurat fått vite at det kan være en svulst i hjernen min eller nyrene mine. Jeg står foran en hel rekke undersøkelser, vonde dager med mange tanker, usikkerhet og redsel. Jeg håper i det lengste at legen har tatt fullstendig feil, samtidig som tårene renner i store strømmer nedover ansiktet mitt mens jeg skriver dette. Jeg tilhører desverre ikke de av befolkningen som ser med lyst sinn på alt, jeg er nok heller av den typen som blir grepet av angst, redsel og mørke tanker. I alle fall nå.

Jeg kommer til fortsette dagboken min på http://snurrerier.blogspot.com/ men kan ikke love at det blir så mye kreativt her i denne bloggen med det første.
Hvis du vil ta med meg og min familie i bønnene dine så blir jeg glad. Jeg er ikke den som har så lett for å be om dette for meg selv, men nå gjør jeg det.
23. Februar. Tusen takk kjære dere for alle gode tanker, bønner og oppmuntring. Jeg leser hver eneste en av kommentarene og setter utrolig stor pris på å vite at på en måte er jeg ikke alene. Jeg gjennomgår nå mange tester men vi vet ennå ikke noe. Får sannsynligvis vite mer om en uke.

I have just learned that there might be a tumor in my brain or in my adrenal glands. The next days and weeks will be filled with tests to determean what is wrong with me. I hope that they find out what is wrong and that they can cure me. Sadly, I am not the kind of person who can see light in every situation. Right now tears are streaming down me cheaks and I am very scared, and confused. I will continue my other blog in norwegian but this blog will probably not be filled with much new stuff for a while.

If you want to include my family and me in your prayers, I will be very grateful. It is difficult for me to ask of this, but now I am doing it.
23rd of February: Thank you so much each and everyone of you for your prayers, good thoughts and good wishes. I read every single one of your comments and it really warms my heart. We do not know more yet, I am undertaking a lot of tests and we will probably get some answers in a weeks time.

25 comments:

  1. Oh no! I really do pray for you! Hope for the best for you!! Hang in there!

    ReplyDelete
  2. Anonymous21/2/09 23:15

    What a sad news. I'll be praying for you and your family and hope everything will be allright!

    Hugs, Yvonne (from the Netherlands)

    ReplyDelete
  3. Kjære, kjære deg! Dette var sjokkerende lesing. Du kjenner ikke meg og jeg kjenner ikke deg, men jeg har vanket i bloggen din i lang tid og synes jeg kjenner deg litt allikevel. Hjertet mitt blør for deg og dine nære og det dere må igjennom av vonde tanker og undersøkelser som ligger foran deg.Dere er med i mine bønner og jeg sender alt jeg kan av gode tanker og styrke for at du skal klare deg igjennom dette.
    En varm og god klem fra meg til deg.
    Kate

    ReplyDelete
  4. Dette var vonde nyheter, Tonje! Du og familien din får alle de varme tankene jeg har nå, håper at det går godt med deg. Rart å tenke på at det snart er et år siden jeg satt ved siden av deg på Løvenstadtreffet, da var det jeg som hadde det vondt, men den gode stemningen rundt bordet hjalp meg veldig. Skulle ønske jeg kunne gjøre det samme for deg nå, kommer iallfall til å følge med på bloggen din og tenke masse på deg. Fikk en lei klump i halsen når jeg leste dette! Klem fra Gro

    ReplyDelete
  5. Kjære deg Tonje!!!!! Får bare sååååååå veldig håpe de har tatt feil og at det ikke er sant!!!! Tårene presser på her nå, dette ville jeg ikke lese!!!

    Jeg skal tenke på deg og håper det hjelper Tonje!!!

    ReplyDelete
  6. Sender deg gode tanker!! Jeg forstår at du må være livredd! Håper du får alle mulige undersøkelser fort slik at du slipper å gå og vente i uvitenhet! Klemmer til deg og dine!

    ReplyDelete
  7. Å dette var virkelig vondt å høre. Får vondt langt inn i hjertet. Det er ikke mange ukene siden vi fikk samme sjokket her hjemme heller, med mammaen min. Det er en grusom sykdom. Men heldigvis er legene flinke og det er mange som blir friske. Med mamma ser det mørkt ut nå, men vi må bare se positivt på det, og håpe det beste. Og det samme må du!! Jeg skal tenne et lys for deg.
    Varme tanker og klemmer fra Camilla.

    ReplyDelete
  8. Kjære deg Tonje....
    Dette var alvorlige nyheter for deg og dine. Jeg sitter nå i natten og sender mine varme tanker til deg samtidig som jeg sender en bønn om at dette ikke må være så alvorlig som det høres ut.
    Mange varme klemmer fra Solbjørg

    ReplyDelete
  9. Mange og varme tanker til deg og dine, Tonje. Og gi deg selv lov til å føle akkurat det du føler - enten det er håp eller angst og redsel. Ikke bruk kreftene dine på å verken ta deg sammen eller late som. Bruk dem på viktigere ting nå.

    Klem fra Åshild

    ReplyDelete
  10. Så utrolig triste nyheter på dine vegne... Kan bare krysse fingrer, og be deg om ikke å miste motet. Vær sterk i troen på at dette må gå bra, både for din egen del og dine to jenter.

    Ønsker deg alt godt i tiden fremover, ta hvert steg som en seier!!

    Stor klem fra Rita

    ReplyDelete
  11. Dette var ikke kjekt å høre i det hele tatt Tonje, ord blir fattige nå. Jeg tenker på deg og familien din, og håper og tror at du skal komme igjennom dette helberget! Aldri miste troen på at dette skal gå bra uansett!! Klem fra Gunn Marit

    ReplyDelete
  12. Nei, dette trenger du virkelig ikke Tonje. Sitter midt mellom noen atc'er og noen flaske alkoholblekk og tenkte jeg skulle kikke i bloggen din for litt inspirasjon og finner dette. Ta vare på deg selv og dine og konsentrer deg om det som er viktig nå. Alt annet er uvesentlig.

    Stor, god varm klem og masse håp og optimisme til deg fra meg

    ReplyDelete
  13. Tonje I feel so terrible for you! My mother is "cancer" free after a complete mastectomy (just before Christmas).

    Positive thoughts coming your way Tonje!!

    ReplyDelete
  14. Så skrekkelig å høre Tonje!!! Det var intens lesning, og jeg kan bare forsøke å forstå hvordan du har det. Sender masse varme tanker til deg og dine kjære. Jeg skal be for deg! Stor klem fra Bente

    ReplyDelete
  15. Jeg er innom bloggen din og ser hva du har skrevet.
    Vi må alle be om at det skal gå bra,og at det ikke er så ille.
    Jeg kjenner deg ikke,men tenker på deg og dine allikevel.
    Ønsker deg alt godt.

    ReplyDelete
  16. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg Tonje. Men jeg vil at du skal vite at du er i tankene mine;o) Prøv å tenke positivt!!!
    Stor varm klem fra meg!

    ReplyDelete
  17. Jeg sender over mange varme tanker til deg og dine, Tonje! Dette var forferdelig å høre! Det er helt naturlig å føle angst, redsel og mørke tanker...
    Jeg tenker på deg...
    Gode klemmer fra Kirsten

    ReplyDelete
  18. Kjære Tonje
    Sender deg,jentene og Stein mange varme tanker.
    Vet ikke helt hva jeg kan si for å trøste deg. Ord blir så utrolig fattig nå, men håper at du beholder troen og håpet.
    De følelsene du nå går gjennom skal du bare la komme.
    Mange gode klemmer
    Hege

    ReplyDelete
  19. Kjære deg Tonje. Dette var ikke gode nyheter og selvfølgelig skal vi ta deg og dine med i våre bønner. Lykke til og vi håper på det beste. Mager trøst, men det er alltid lys i enden av tunnelen. Stell pent med deg selv

    ReplyDelete
  20. For en skrekkelig dårlig nyhet. Jeg håper virkelig at legene greier å få skikk på svulsten din!
    Skjønner godt at du ikke er i så bra form nå...

    Sender over en stor klem!

    ReplyDelete
  21. Kjære skjønne Tonje vennen min

    Nå sitter jeg her og tårene bare triller. Har jo ikke fått vært her inne på en god stund og gledet meg til å komme inn her. Og så leser jeg dette.Det må være så utrolig skremmende og jeg skulle ønske jeg kunne vært der og gitt deg en skikkelig god klem.
    Jeg ber ikke ofte, men her kan jeg klart gjøre et unntak. Det er ikke lenge siden jeg selv fikk vite at jeg kanskje var alvorlig syk, men heldigvis viste prøvene noe annet. Da ba jeg også.
    Håper av hele mitt hjerte at det går bra med deg.

    Tenker masse på deg

    Varme klemmer fra
    Heidi

    ReplyDelete
  22. Dear Tonje,

    Now I am the one with tears, my Friend! I just can't believe that this all is happening to you! You and your family are in our prayers (Dwain's, too!) I will check in more often to see how you are doing and read what you have found out.

    Bless you and lots of hugs from me to you, Glee

    ReplyDelete
  23. Kjäre deg, Tonje!!!
    Dette var tung lesing og forferdelig trist, men dette SKAL
    gå bra!!! Kjempeflott at du setter ord på fölelsene dine, det er en viktig bearbeiding. Nå krysser vi fingrene og ber til de höyere makter om at dette skal gå bra.
    Tenker masse på deg - du er jo bare så god!!!

    god klem fra Anne

    ReplyDelete
  24. Nei, du store min, Tonje... Dette var virkelig vondt å lese! Skjønner godt at du har gått i kjelleren pga dette, nå må du bare tenke på og gjøre det DU synes hjelper deg best! Godt at du har venner og familie til hjelp og støtte i denne tiden!

    Jeg sender deg mine varmeste tanker, Tonje, og håper inderlig at dette ikke er så ille som det så ut til!

    God klem fra Hanne:)

    ReplyDelete
  25. Sender deg masse varme tanker Tonje!!! Jeg må si jeg ble helt satt ut når jeg leste dette.... Skulle innom og se hva flott du hadde laget i det siste - og må mildt sagt si jeg ble sjokka..... Skjønner godt at det kommer masse følelser frem og at det er en tøff tid for dere nå når man venter på tester og resultater osv.....

    Sender deg gode klemmer

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!