15 January 2009

Thank God it's Friday challenge. Dogs


Well, better late than never. This is my very first ever entry on Thank God it's friday challenge blog. The theme is mans best friend: Dogs!

Since i do not have a single stamp of a dog I had to use a vintage print. This kind of dog often has these bulging eyes, so I put some Glossy accents on his eye to make it even more bulgy. He is a party animal and has got his party hat on! The background is made out of an old newspaper form the 1950's and a book from 1890 that is torn into small pieces and glued onto cardstock. Then I distressed the background with Ranger distress ink Tea Dye and Walnut stain. I had to spray som Tattered Angels mist on it in cobber to make it bling a little (It is a party isn't it?).

I tore the edges up with a scalpel (I use my scalpel for everything!). Ths swirls are from Stempelglede, a norwegian stampdesign. Go and visit her blog instantly, it is gorgeous!! The other swirl is made of a Bosskut die painted with distress crackle paint from Ranger and then colored with Adirondack brown stamppad.


Bedre sent en aldri. Det er snart fredag igjen, men dette er til forrige fredags utfordring på

Thank God it's friday.
Temaet var menneskes beste venn: Hundene. Jeg eier jo ikke et eneste stempel av en hund, jeg har derimot både fisker, fugler og katter, så jeg måtte vinne en vintage bilde som var fritt å ta.

I og med at ha er på fest så fikk han en liten party-hatt på seg, og fordi disse hundene i mine øyne har helt utstående øyne har jeg lagt litt Glossy accents på øyet hans for å få det til å stå enda mere ut....

Bakgrunnen er laget av en gammel avis fra 1950 tallet og en bok fra 1890 som er revet i små biter og satt samen på kartong. Det er deretter distressed med Ranger distress ink i fargene Tea Dye og Walnut Stain. Deretter måtte bling-sprayflasken frem fra Tattered Angels frem så jeg fikk en liten kobberteint på bakgrunnen. Swirlene som er stemplet er fra Stempelglede. Har du aldri vært innom bloggen og butikken til Gunhild så løp inn der sporentreks, hun har så mye fint å vise frem! Den andre swirlen er fra Bosskut som er malt med crackle paint fra Rangerink.

Kantene er skrapet opp med min elskede skalpell som jeg aldri har langt unna.

6 comments:

  1. Artig ATC han så ut som en sikkelig luring. Minnet meg litt på hovmesteren når han ønsker god nigth på lille julaften. Spør meg i koffor.
    Bakgrunn var bare kjempe stilig.
    Ha en fin kveld.
    Klem Hege

    ReplyDelete
  2. Wow this is brilliant.
    Unbelievable Dog.

    Thanks Snuppeline for joining TGiF.

    ReplyDelete
  3. Himmel og hav så utolig kul ATC du har laget. Har skikkelig glimt i øyet han der, ja :-)
    Også var det en veldig fin bakgrunn.
    Takk for de koselige kommentarene i bloggen min.
    I dag har det vært helt strålende vær her også. Begynte med den vakreste himmelen man kan tenke seg på morgenen og det gikk over til strålende sol og blå himmel.
    Har ikke vært i form til å nyte det for fullt i dag, men utsikten er jo nydelig da.

    ReplyDelete
  4. Så utrolig stilig hund Tonje! Artig at du har hevet deg på TMTA utfordringene også, du lager alltid nydelige ATC'er uansett tema.

    Og så kjekt at du ville være med på ATC'swappen min, ble kjempeglad da jeg så det!! Takk for villigheten til å dele på portoen også. Det er ikke så mange utenlandske foreløpig så det går greit! Artig at det blir med så mange i allefall.

    Ha en fin helg! Hilsen Gunn MArit

    ReplyDelete
  5. omg - what a fantastic funny dog - love your artwork!!
    hugs
    mamapia

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!