25 January 2009

Photo challenge

I got this challenge from Hanne

*Open the folder "my pictures".

*In the 6th folder, take the 6th picture and post it on your blog.

*Write something about the picture.

*Challenge 6 new people to join this challenge.

*Put a link in their blog to let them know they are challenged.

Since I just have internet access through my hubbys computer this was the one that was the 6th picture in the 6th folder. My computer is dead.

This is a picture of Maia taken two years ago when she was four. It is taken during the Easter holyday and it is in front of our summerhouse by the sea. We had given her a map and a quiz she had to solve to find her easteregg. The last clue led her to a small island we own and there, under a stone she found her egg. This is a picture taken just after she had opened her egg and found all the sweets inside.
The sign behind her is a sign to tell everyone that the land is protected because it is a bird reserve.

Going down to our summerhouse around Easter is something I just love to do and look forward to. We are almost alone there, since most people think it is too early to start using their summerhouses, but we love it! The birds have started to sing, we go long walks along the shores, always find the first springflowers, read a lot, play a lot and just have such a great time together.

The people I have challenged is listet below.

Jeg fikk denne utfordringen av Hanne! Gå til "mine bilder" Åpne opp din sjette folder og plukk frem ditt sjette bilde. Post den i bloggen din og fortell noe om det. Utfordre seks andre bloggere og legg en link til dem så de vet de er utfordret.

Dette er mitt bilde. Et bilde tatt av Maia for en del år tilbake, tror det er tatt da hun var fire år. Det er tatt i påsken utenfor hytta vår ved sjøen. Hun hadde fått utdelt et kart og oppgaver for å finne påskeegget sitt. Den siste ledetråden ledet henne ut på øya vi eier og under en sten der lå egget hennes. Bildet er tatt i det hun har åpnet egget. Skiltet bak forteller at det er fredet område og fuglereservat. Det yrer av fulger der og i påsken kvitrer og skvaldrer det over alt! Vi finner alltid de første vårblomstene i påsken, hører på påskelabyrinten på radio, leser kryssord, leser mye, og går lange turer langs havet og kommer hjem blåfrosne med røde roser i kinnene som ikke går bort før langt på kveld. Jeg elsker påsketurene våre på hytta og ser virkelig frem til det i år også.

Disse seks blir utfordret av meg;

Aase

Hege

Angella

Benthe

Michelle

Olivia

5 comments:

  1. Dæh, du e kjapp!! Så trivelg bilde, da, og FOR en hyggelig skildring du hadde fått med rundt det *sukk* - det var vel en grunn til at jeg plukket deg til denne utfordringa :) Nesten så jeg begynte å glede meg til påske nå...

    Nattaklem fra Hanne:)

    ReplyDelete
  2. Herlig historie bak bildet! Og herlige Maya da! Jeg utfordret deg også i denne, men du rakk å poste bildet før jeg skrev her og det gjør ingen verden ting, min venn!

    Klem klem!

    ReplyDelete
  3. Maya is so sweet and beautiful!

    This is going to be a hard challenge, because most of my pictures are about stamping!!! Boring! I will play and don't laugh if it is a silly picture!

    ReplyDelete
  4. Jeg tar utfordringen!!

    Angella

    ReplyDelete
  5. Here is my picture for the challenge:
    http://olivascreativequest.blogspot.com/2009/01/photo-challenge.html

    This was fun!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!