10 January 2009

Now its there and now its gone - Borte vekk

Jeg skjønner ikke BÆRET!! Et innlegg jeg hadde lagt inn som utfordring til Sukkersøtt er plutselig helt borte vekk!! Med kommentarer og alt! Jeg fant utkastet til samme innlegg men originalen er borte vekk.
Men her er det opprinnelige innlegget nok en gang.

Sukkersøtt utfordring nr. 23.

Litt romantikk må til på nyåret. Jeg har akkurat sittet å gjort ferdig DT bryllupskort og hadde vel egentlig tenkt å kaste meg over atc-swappen jeg har meldt meg på, men så kom altså dette kortet plutselig opp i hodet mitt. Behovet for å lage noe med den gamle boken jeg kjøpte på loppemarked. "Fra Bethlehem til Golgata" av Spurgeon heter boka og er fra 1800 tallet. Kostet den nette sum av 10 (?)kroner på loppemarked. Sidene i den er så sprø som flatbrød så det er ikke helt lett å jobbe med den men det ble altså et vintage kort. Og kortet passer jo også til Sukkersøtt utfordringen, så da slenger jeg det inne der også. Sommerfuglen er fra Panduro og har fått Liquid Pearl og små halvperler på kroppen sin. Bildet er fra Luna Girl. Kortet er distresset og stemplet med Ranger og swirlstemplet er fra Stemelglede. Metallet er festet med Glossy Accents i og med at den limer alt. Også fingre. Perlene over båndet er et perlebånd som er klippet opp og limt på med Glossy Accents det også. Selve bildet og bakgrunnen er sprayet med Perfect Pearls for å gi det en liten kobbergnist i seg.


How can it happen?? My posting of my vintage card, with all the comments are just completely gone!!! I am so unhappy because the comments meant so much to me and I did not even have the time to revisit the people who wrote a comment on this card. I am almost crying here. I do not know how this can happen, and I so confused. But well...here it is again. The card is my solution to this weeks challenge in the Sukkersøtt blog. :


I had really planned on starting to work om the atc's for a swap I'm in, but then I had this urge to make something of the very old book I found on a flee marked. "From Bethlehem to Golgata" by Spurgeon is the title and is actually from 1889, so its pretty old and very fragile. I paid about two dollars for it on the flee marked, and I really regret that I did not buy more of the old books since I am going to use this one a alot I think. Well, there is a new fleemarked in just some months. The card fits the new challenge on the Sukkersøtt blog as well, so I'm admitting it there as well. The girl is from Luna Girl, the butterfly is from Panduro and has got som Liquid pearl from Ranger on it, and some pearls. The background is distressed with Vintage Photo from Ranger and the swirl is stamped with that as well. The swirl is from Stempelglede. The green leaf-swirly thing is from a die from BossCut. The metal is glued with Glossy Accents, the thing that glues everything in seconds, including your fingers. The card is sprayed with Perfect Pearls dissolved in a small mister with water so it has got a certain cobberbling to it.

21 comments:

  1. Jeg kommer nå trofast tilbake for å kommentere på kortet ditt... For det er jo så utrolig vakkert!♥

    Jeg må vel begynne å gå på loppemarked og titte etter gamle bøker jeg også nå, kanskje jeg er like heldig som deg, og finner en slik gammel skatt. :o)

    Ha en fortsatt fin lørdagskveld, Snuppis! {{{klem}}}

    ReplyDelete
  2. Hmmm.... skummelt! Men kortet er naa like vakkert som sist du la det ut!

    ReplyDelete
  3. Vet ikke hvor lang tid uti januar man kan si det, men jeg ønsker deg nå et godt nytt år uansett, Tonje!

    Kortet ditt er så "snuppelinsk" som bare det - utrolig flott, med ditt sikre blikk for lekre detaljer... Virkelig stilig med den boksida som bakgrunn!

    Har aldri opplevd at et innlegg bare har forsvunnet - nesten skummelt!?
    Bra du ikke gir deg, hvertfall, dette var et flott bidrag til Sukkersøtt-utfordringen!

    Fortsatt god helg og god klem fra Hanne:)

    ReplyDelete
  4. Så rart da, dette har jeg aldri hørt om før. Men jeg kan bekrefte at det var der, for jeg var innom og kikket på det. Beklager at jeg ikke tok meg tid til å kommentere da, får gjøre det nå i stedet :o)

    Nydelig kort, med særegen stil. Masse lykke til hos Sukkersøtt!

    Fortsatt god helg ønskes deg av Rita

    ReplyDelete
  5. Virkelig et nydelig kort!

    ReplyDelete
  6. nydeligt kort du har laget.
    Klem fra Benedicte

    ReplyDelete
  7. beautiful card with a nice cute girlie.
    Groetjes Anja uit Duitsland

    ReplyDelete
  8. Så lekkert kort! Motivet er så fantastisk vakkert, og detaljene du har lagt til fremhever det på en utrolig fin måte!!
    Ønsker deg en kjempefin helg!

    Klem fra
    Camilla

    ReplyDelete
  9. Ja....sannelig er alle kommentarene borte... er det mulig? Så da skriver jeg like så godt et nytt innlegg.
    Dette er jo din stil og dine farger...nydelig!

    Angella

    ReplyDelete
  10. Vakkert kort i nydelige farger..skikkelig Vintage-kort!!...:-)

    Klem

    ReplyDelete
  11. sååååå skønt kort du har lavet.

    ReplyDelete
  12. Nydelig, rett og slett! Så "enkelt" og pent sammensatt, og herlige farger :O)

    ReplyDelete
  13. oj, så vakkert kort! :) fine farger du har brukt :)

    ReplyDelete
  14. Nyyydelig flott kort!! Helt herlig var det!!

    Tusen takk for hilsen i bloggen min!! Det varmer :)

    Klem fra meg til deg!!

    ReplyDelete
  15. Anonymous11/1/09 16:19

    Beautiful card. Things like that sometimes happen to me, but I know hoe - I must be the most computer retarded person on the planet! LOL
    Tertia

    ReplyDelete
  16. Et fantastisk nydelig vintage-kort!!!

    Klem Marianne:)

    ReplyDelete
  17. Beautiful card! Love the vintage look! Thank you for visiting and commenting on my blog!

    ReplyDelete
  18. Godt kortet kom tilbake da for det er rett og slett lekkert å se på! Nydelig!

    ReplyDelete
  19. Rålekkert! Loppemarked er tingen
    :-)

    ReplyDelete
  20. Mangler ord...Helt Nydelig

    ReplyDelete
  21. Å, så nydelig lekkert dette var! Likte det kjempegodt!! ♥
    Klem fra kari

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!