16 January 2009

Make a moo or two... or three.Sircles





I admit it. I must be crazy. Jumping on to a challenge like this. I have never made a moo in my entire life, and when I cut the cardstock to the required size, I had to laugh. OMG so small!!
I thought it was tough to go from cardmaking to atc's not so long ago. But moo's are even smaller!

I must admit I struggled like crazy to finish this challenge. I had to turn my head inside out to find anything "artistic" at all to put on it. As I struggled ,my admiration for those of you who follows this challenge every single week, just grew and grew.

If you never have seen a moo og do not know what it is. I am not the right one to tell you, but if you go here and read on the right hand side of the page, you will get an idea of what it is. I just have to tell you that it is only 1,1 x 2,8 inches!

(And if you think that is small, there are even "inchies" out there as well.... I say no more!

The small girls are from Lisas Altered Art. And yes.. I have glued every single one of those tiny pears by hand...

The reason I did not give up but stubbornly continues to sweat over these moos are only because I truely believe that an artist that can manage all sizes, big or small will become an even better artist.
Utfordring på Make a moo - or two. Sirkler
Jeg må være gal. Jeg innrømmer det. Om jeg synes det var vanskelig nok å gå fra kort til atc'er for en stund tilbake er dette ti ganger verre. En moo er nemlig 2.8 x 7 cm i størrelse. Og hvis du ikke har noen formening om størrelsen ut i fra det, anbefaler jeg deg å gå inn på hobbyrommet ditt å kutte en moo, så ser du selv!
Jeg innrømmer at jeg hadde ekstreme problemer med å gjøre ferdig disse tre. Temaet var sirkler, størrelsen var horribelt liten og man må tenke ultrasmått i hodet sitt. Etterhvert som jeg strevde meg igjennom disse tre økte min beundring for disse kvinner og menn som følger moo-utfordringene hver bidige uke.
Og synes man at moo'er små, så finner det også inch'is der ute. Det er et minikunstverk som er 2.5 x 2.5 stort... Jeg sier ikke mer.

Vil du vite mer om Moo'er så gå inn her.

De to barnefigurene er fra Lisas Altered Art. Og ja, jeg har sittet å festet hver eneste en av de små perlene for hånd.
Grunnen til at jeg ikke ga opp dette prosjetet for fire timer siden er at jeg helt og holdent har tro på at en kunstner som kan mestre alle størrelser vil bli en dyktigere kunstner.

19 comments:

  1. Wow Tonje these are fantastic.
    So wonderful and lovely moo´s.

    ReplyDelete
  2. they are all beautiful!! love the images and pearls!!

    ReplyDelete
  3. Utrolig vakre Tonje!! Er du i tvil om du er kunstner.....Ikke jeg, du er definitivt en kunstner både til smått og stort ser det ut til!!!

    Lenge siden jeg har besøkt deg, men jeg har IKKE på noen måte glemt deg, fantastiske dame!!!!

    ReplyDelete
  4. Gorgeous collection MOO's

    ReplyDelete
  5. MOO'er er kult :) Håpløst smått, men dæh, så utfordrende! Dine er knallflotte!

    God helg, Tonje!

    Klem

    ReplyDelete
  6. STILIG!!!! Kjempefine begge to! Liten flate å jobbe på er en utfordring i seg selv. Du har løst oppgaven på en glimrende måte!

    Ha en fin helg!

    Hanne

    ReplyDelete
  7. I love the use of the pearls on these. Nicely done.

    ReplyDelete
  8. Whow Tonje,,,this is really incredible. Love your Moo's.

    ReplyDelete
  9. These are gorgeous! What wonderful work you do!

    ReplyDelete
  10. Well your struggle was very worthwhile! I adore your moos and hope to see you back on next weeks theme!

    ReplyDelete
  11. These are just so gorgeous.

    ReplyDelete
  12. they are all beautiful!!

    ReplyDelete
  13. Beautiful work, love the images and colours.

    ReplyDelete
  14. These are adorable. I love the pearls.

    ReplyDelete
  15. It is difficult to believe that you have never made Moos before because yours are fantastic. Creative, clever and very beautiful.

    ReplyDelete
  16. These are fantastic! LOVE the pearl circles!! Great colorscheme.

    ReplyDelete
  17. I love all three of your Moos. Wonderful.

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!