17 January 2009

I am dancing - Jeg har begynt å danse igjen!

I have for a long time felt the urge to start dancing again. I danced bellydance for many years and now I have started again. Though wiwth a danceform that is probably as far from bellydance as it is possible to come: I have started do dance linedance together with a friend. I have just been there one time, but hey, that is something I easily could get addicted to doing!
It feels absolutely GREAT to dance again and allthough I am not the cowgirl type (or am I?) it is the pure fun of it that attracts me.

And what an excellent way to keep fit! We dance for one and a half hour and by the time we are finished I am warm and hot and I can really feel my muscles!
I have posted two videos from Youtube here so you can look at and enjoy, or if you hate it, don't!
And I am going to saddle up my horse and ride into the sunset....




Spol frem til 1:25 der starter dansen med musikk.
The dance with music starts at 1:25

Jeg har begynt å danse igjen! Jeg har danset magedans i mange år, men har lenge hatt lyst å begynne med dans uten at kroppen min har vært helt på parti med meg. Men nå fant jeg ut at jeg ville begynne igjen, og jeg har begynt med en dansestil som kanskje er så langt fra magedans som det går an å komme: Jeg har begynt med linedance!

Jeg så virkelig for meg rosa cowboyhatt og hvite støvler, svære beltespenner og sporer, men heldigvis holder det mer enn nok med en t-skjorte, dansesneakers og jeans. Og etter en og en halv time kjenner jeg virkelig at jeg har muskler i rompe, hofter og lår! Deilig! For dette er virkelig trim! Det føles som en solid workout, i tillegg til at man får all moroa. For det er absolutt mye morsommere å stå å danse, le seg skakk og synge sammen med andre og forbrenne kalorier enn å svette i en treningssal.

Og fordi jeg vet det er mye misoppfatninger og rare tanker omkring linedance i Norges lille land, så kan jeg fortelle at vi danser faktisk til både Madonna og Michael Jackson og mange andre. Men også country. Linedance er nemlig mye mer allsidig enn det folk tror.

Jeg har postet noen videoer her som du kan se på eller ikke, så skal jeg sale opp min hest og ri bort i solnedgangen imens...


4 comments:

  1. Herlig, Tonje :) Jeg har danset linedance én gang, og det var på torget i Arendal - sammen med alle byens ungdomskoleelever! Heftig!

    ReplyDelete
  2. Hi!
    Love the line dancing! Come to Texas and we will go honky tonking!
    Love that you bellydanced. My daughter bellydances.

    ReplyDelete
  3. I love line dancing..the music, the beat...everything about it! I haven't danced in years now, but this has inspired me to see if there is any classes in my area..it would be so much fun. Congratulations on your getting back into dance!

    ReplyDelete
  4. Holy Cow Woman! You can dance...how fun!!! ...wants to make me dust off the old boots and hit the dance floor!!!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!