12 January 2009

ATC for 2cre8art - Simply me


2cre8art is having a tutorial and a challenge which I could not WAIT to try out. As soon as I was back from hospital and had thrown the kids and hubby out of the house I started to tear up my papers to get going with the background. The background is made from an old newspaper from 1950, a book from 1890 and some other papers. It is sponged with Distress reinkers, in shabby shutters and demin, I splashed it with water and then sprayed it with olive mist from Tattered Angels. The girl, text and wings are from Lisas Altered Art.

Around the edges are gel medium colored with green and gold Lumiere paint and sponged with black Stazon on top.


SIMPLY ME:
All my atc's have a story behind them. Simply me, is...well...simply me. The backgrund with all the torn pages from a book is how my life has been - like a big story book. I say that I have so many stories to tell from my life that it could fill many, many books. But at the same time, my life has felt like chaos, torn pieces of what should be a good life.

In front of that is me. Standing tall. Survived it all. With my heart intact. And I hold the key to many a question because I survived, I fought and I won. What did not break me only made me stronger. This is... simply me.

2cre8art har en utfordring og en bakgrunnsundervisning nå, som er kjempestilig. Jeg har her revet istykker biter av en 1800 talls bok, en gammel avis fra 1950 og et nytt ark og limt dem sammen. Brukt shabby shutters og demin på dem. Sprutet vann for å få flekker (spritz og flick-teknikk) og deretter sprayet Tattered Angels "olive"på den. Jenta, teksten og vingene er fra Lisas Altered Art. Jeg har brukt Gel medium rundt kantene som er malt med grønn og gull Lumiere som er svampet sort Staz on på.

Og som alle atc'ene mine så har denne også en historie. Jeg klarer liksom ikke å jobbe med dem uten å tenke på et eller annet. Å lage noe som gjenspeiler meg selv og mitt liv er en måte å ikke bare legge mye omsorg i atc'ene, men også gå igjennom følelser og tanker. Det blir som en terapi på en måte.

Bakgrunnen her symboliserer livet mitt. Jeg pleier å si at livet mitt er såpass merkelig at jeg kunne ha fyllt mange bøker med det, men samtidig har det vært revet i stykker, i kaos og småbiter.

Og foran står meg, enkelt og greit. Sterk og hel, med hjertet inntakt og med det som jeg føler er nøkkelen både til meg selv men også til livets mange spørsmål. For all motstand som ikke knekker deg gjør deg sterkere. Og dette er... meg.

9 comments:

  1. Oh wow this is awesome.
    Really lovely. I love it.

    ReplyDelete
  2. Tonje - this is beautiful. The background has worked out really well and I love the way you have related the whole thing to yourself.

    ReplyDelete
  3. Herlig ATC Tonje! Hvor i all verden har du fått tak i den bitte lille nøkkelen?

    ReplyDelete
  4. Tusen takk for svaret om nøkkelen Tonje!

    ReplyDelete
  5. Anonymous12/1/09 22:29

    En nydelig og sterk atc. Det er nydelig at du legger litt av den vakre sjelen din i hvert kunstverk du lager. Det blir kunst med mening.

    Klem fra Mette

    ReplyDelete
  6. My Sweet Tonje,

    Thank you so much for the card you sent while I was in the hospital; I love what you wrote here...."what did not break me only made me stronger." With what we have been through, it is perfect for us, my Friend! You are so dear to me.

    Love, Glee

    ReplyDelete
  7. love your ATC Snuppeline... looks fantastic... thanks for sharing the story behind it too

    ReplyDelete
  8. WOW ~ gorgeous ATC chickie! and love the story behind it ~ beautiful work ~ and love your blog..YUMMY!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!