09 January 2009

Art Pieces Challenge #2 Wintermemories ATC



Denne ATC'en ble laget med nokså dobbelte følelser og den ble nokså "dyp":

Jeg husker som barn da jeg bodde i Tanzania at jeg kunne lengte etter snøen, og derfor har jeg brukt meg selv som barn på denne atc'en samt noen snøkrystaller.Samtidig vokste jeg opp til å bli en voksen som hater vinteren over alt på jord, fordi kroppen min ikke har det noe godt når det er vinter, og derfor har jeg satt sommerfuglvinger på meg selv og "take flight" teksten. For egentlig har jeg jo bare lyst å gå å gjemme meg å komme ut når det er vår, eller fly min vei til varmere strøk.
Vinger og tekst er fra Lisas Altered Art.

Wintermemories is the title of this atc challenge. Since I have few good wintermemories I had to go way back till I was a child growing up in Tanzania to find any good thoughts related to winter. I have used a pic of myself as a child on this one, with a snowcrystal over my heart symbolizing my longing for snow and winter. But... as I grew older, and now very very old I hate winter and I put some butterflywings on the picture and the title "take flight" to symbolize the urge to just fly away from it all. Pretty deep uh???
The wings are from Lisas Altered Art, and so is the text.

12 comments:

  1. Denne var utrolig flott, Tonje! Likte dine tanker bak ATCen også!!

    Vintagekortet i innlegget under var nyyyydelig! Likte den oranje fargen som ga hele kortet en følelse av romantikk og varme!!

    Ha en flott helg!!

    Klem, Beata

    ReplyDelete
  2. Den ATC var kjempe nydelig. Å det er så utrolig at du har en historie til dine små kunst verk for det er det de er.
    Ser ut som du koser deg igjen på hobby rommet ditt igjen.
    Har strikke og pjone dilla for tiden. Stikker lester til gubben lille.
    Ha ei super fin helg.
    Klem Hege

    ReplyDelete
  3. Så flott ATC. Du er veldig dyktig på det med å bruke noe av deg selv i ATC´ene dine og det syns jeg kjempefint.
    Jeg er nok selv et sommermenneske, men ungene er helt klart vintermennesker og nå ligger isen speilblank hjemme. Vi bor nesten der nede nå for tiden. Har bål fra skolebussen kommer hjem til sent på kveld. Og kostholdet består hovedsaklig av ting som kan stekes på bålet og varm kakao...
    Personlig foretrekker jeg kanskje å høre bølgeskvulpet i den litt varmere årstiden :-)
    Ha en fin helg!

    ReplyDelete
  4. Nydelig ATC og sterk historie!

    ReplyDelete
  5. Helt fantastisk på alle måter denne ATC'en! Du lager kunstverk, du!

    God helg! {{{klem}}}

    ReplyDelete
  6. Her har vi en atc jeg kommer til å huske. Litt av dine tanker og minner fra du var barn ned på et lite kort. Det er ikke for ingenting det heter Art Pieces, og dette var et flott eksempel på det.

    Takk for at du deltar!

    Klem, Lise

    ReplyDelete
  7. HI!
    Thank you so much for your invitation to add me to your blog...please!!! I apologize that I didn't ask you if I could add your blog site on mine...I love it, and I went ahead and added you!
    http://olivascreativequest.blogspot.com/
    By the way, Phoebe is a polydactyl cat: she has 6 toes on her front paws & 5 toes on her back paws...and yes she has that look..."Who? Me?"

    ReplyDelete
  8. Wow, så gjenomtenkt, og så gjenomført!!

    Marianne:)

    ReplyDelete
  9. Guri så selvtalende dette var når man hører litt om bakgrunnen. 100 poeng fra meg!!!!!

    Klem fra Joanna

    ReplyDelete
  10. åhhh, hvor er den flot, elsker den stil der.

    ReplyDelete
  11. Vell gjennomtenkt ATC!! Og nyyydelig ble den :) Kjempeflotte detaljer. Alltid kjekt når det ligger litt mer "historie" bak ATC'en :)

    ReplyDelete
  12. For en nydelig atc! Og den ble på en måte enda vakrere da jeg hadde lest historien bak.

    Takk for at du deltar!


    Klem fra Gro

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!