24 January 2009

Art Creation Friday - 10th challenge


Art Creation Friday.
It is Friday again, and I allways seem to be the last to finish these challenges. We where given a absolutely gorgeous image to use this week. This time it took me for ever and ever to finish this one. I first played around with different sizes of the vintage girl, but ended up doing a box. Every girl should have a little box to keep her secrets in, and I do have to daughters and three nieces so who knows..?

Sometimes you have all figured out in your head how it is going to turn out, and it is easy to finish the project. Today everything was just a struggle. I painted not less than FOUR layers of paint on top of the gel medium around the edges. Waiting for each layer to dry takes forever. But I wanted to get a special interesting look. Not just one color. So I used both purple, lilac, brown and bronze paint! Then I covered it with some stazon on top. When i was finished I was quite pleased with the result, but then the embellishments I had chosen to use could not be used. The edge was so dominant so I had to change every embellishment in order not to overdo it all.
The stamping on this project is done two places. There is a small stamp with "Sweet" on it on the top, and the whole box is stamped around the sides with a swirl.
I do not know if I am going to decorate it inside or not. I quite like the rough look, but I am going to distress it more perhaps. Well, anyway, here is my answer to todays challenge!

Jeg er alltid sistemann til å gjøre ferdig disse utfordringene ser det ut til. Enda utfordringen kom i dag så har så mange allerede levert og jeg er sent ute som vanlig. Det kommer kanskje av at jeg sov halve dagen, helt utmattet etter gårdsdagens sprøytehav av smertestillende.

Noen ganger har man en ide i hodet og så blir det akkurat slik man tenker. I dag ble det absolutt ikke slik jeg hadde tenkt. Jeg begynte med bildet som var påkrevet at vi skulle bruker på Art Creation Friday. Jeg endte opp med å forsøke meg på en boks. Enhver liten pike bør ha minst en boks å ha hemmelighetene sine i og jeg har to døtre og tre nieser, så hvem vet hvor denne havner.

Jeg la først gel medium rundt kanten oppå bildet og blondekanten. Lot det stivne og tørke før jeg malte med lilla, purpurfarget, brun og kobber maling. Jeg ville ha den interresant og jeg bruker aldri kun en farge. Jeg la stazon på toppen for å dempe fargene litt. Imidlertid ble kanten såpass dominerende at jeg måtte bytte ut all pynten jeg hadde funnet frem. Det ville være overkill å bruke så mye pynt jeg hadde tenkt sammen med den kanten. Noen synes sikkert det er overkill allerede nå, men sånn er stilen, tenker jeg....

Stemlingen på denne boksen er på kortenden av lokket. Der er det et lite skilt hvor det står "sweet" på samt at kantene på bunn-delen av boksen er stemplet med swirler rundt hele. Jeg har for anledningen lagt en haug med lilla bobbiner oppi, kanskje blir det en gave til en som ikke har så mange bånd istedet? Jeg tror jeg ikke kommer til å pynte innsiden, jeg liker det litt røffe utseendet, men jeg kommer kanskje til å distresse litt mer på kantene.

21 comments:

  1. It's a beautiful Box.

    ReplyDelete
  2. OMG..this is stunning! You put a lot of work into this beautiful box and the care and thought show. Absolutely beautiful! Your daughters and/or nieces would treasure this!

    ReplyDelete
  3. What a fabulous idea to put her on a box lid. I love the purple.
    Love the line dancing video. Wish I could do that.

    ReplyDelete
  4. The end result is just beautiful. It has an almost tintype appearance. Thanks for sharing your process!

    ReplyDelete
  5. Kjempestilig boks Tonje! Ja, bildet er helt nydelig. Man sitter og undrer seg over hva den lille jenta tenker på.

    ReplyDelete
  6. Gorgeous box! great image and colors
    so beautiful!!!
    .
    thanks for this lovely entry to ACF

    ReplyDelete
  7. just gorgeous!! love the colors!!

    ReplyDelete
  8. Det var ein nydeleg boks du hadde laga! Skikkeleg fråseggjot og spanande.
    Du er verkeleg kreativ og flink, og eg finn mykje inspirasjon i det du lagar. Difor ligg det ei lita helsing til deg på bloggen min om du kikkar innom ;)

    Ha ei riktig god helg! :)

    ReplyDelete
  9. Goish - what a gorgeous box!! I understand completely about how things change as you create - but what a super result!! Bravo!!

    ReplyDelete
  10. Love your box. I know with you mean.. I can't keep up with these challenges either. =)

    ReplyDelete
  11. Og jeg sklir innom deg en tur også for her er det så glatt og dårlig føre så da mister man lett kontrollen *LOL* og da havnet jeg hos deg en tur.
    For en nydelig boks du har laget! Super for små prinsesser til å gjemme hemmelighetene sine i :-)
    Her er det helt ufyselig vær om dagen og formen er egentlig langt nede i kjelleren... Men har impulsbestillt sydentur. Reiser førstkommende fredag :-) Skal på CG-behandling på mandag og satser på at formen er sånn passe innen fredag. Men uansett om ikke formen er så god så blir det deilig å kommer bort en uke. Kommer hjem igjen fredag 6/2 sent på kvelden og skal på Mossetreff lørdag morgen. Galskap! -Men kjempegøy! Og CG igjen mandag den 9.
    Håper formen din er oppadstigende og at du også får en kjempekoselig helg med familien din.
    Også så deilige de danseskoene dine ser ut. Dans er morsomt og en super trening. Så flott at du har begynt med det.
    Klem fra Monika

    ReplyDelete
  12. Så stilfull boks du har laget Tonje! Kortene dine er også til å spise opp!!!

    Ha en god helg!

    Klem Anne

    ReplyDelete
  13. Oh Tonje you must have so much patience - this is stunning! The colours and embellishments are just perfect.

    Thanks for showing the 2nd photo to give some idea of scale.

    Ros

    ReplyDelete
  14. Gosh this is awesome.
    So lovely box. Gorgeous design.

    ReplyDelete
  15. All I can say is "Wow!"....what gorgeous richness in detail and in colour in this amazing box. Brilliant work.

    ReplyDelete
  16. >Every girl should have a little box to keep her secrets in, and I do have two daughters and three nieces so who knows..?<<<

    Very great idea, and such a beautiful box with all the lovely details!
    So marvelous.
    Your daughters or nieces will be excited.
    Best wishes from germany,
    Anja

    ReplyDelete
  17. FABULOUS!!! Who wouldn't want to receive such a lovely box! I love everything about it - the colors - the embellishments! It is perfect!

    ReplyDelete
  18. WOW, WOW, WOW - FANTASTIC!!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!