09 December 2008

Three cards and a Christmastree - Tre kort og et juletre



Oi, tusen takk for alle medfølende kommentarer som har kommet siden i går. Ble helt overrasket jeg, og helt på snørrer'n fordi jeg ble så rørt. Tusen takk alle sammen. Det med å ta vare på seg selv og å sørge for seg selv i første rekke er nok et problem jeg har til felles med de fleste kvinner, jeg lærer tregt, men forhåpentligvis steg for steg.

I dag var jeg ute av huset for første gang på lenge. Jeg rakk å komme helt frem til handlesenteret før jeg oppdaget at jeg hadde glemt lommeboken hjemme, så jeg måtte en ny tur, retur. Fikk faktisk handlet to gaver i dag, men da måtte jeg hjem å legge meg. Og jeg sov faktisk i fem timer på ettermiddagen i dag. Så nå er jeg mye mere opplagt og tenker at morgendagen kan bare bli enda bedre!!

Her er forresten kurskortene fra alkoholblekkurset mitt. Det aller siste før jeg tok "permisjon" et halvt år. Dette er et kurs basert på å lære å bruke alkoholblekk og teste det ut på forskjellige bakgrunner og sammen med embossingpulver, stensiler, glass og plast osv. Håpet er at jeg skal kunne vekke nysgjerrigheten til kursdeltagerne slik at de har lyst å prøve seg mer på egenhånd etterhvert og oppdage hvor utrolig dette verktøyet er. Her har jeg brukt kun Ranger alkohol blekk. Stensilen på det røde kortet er fra Heidi Swapp. Snøkrystallene er fra Penny Black.

Oh my God, thank you so much for all the compassion and get well wishes you have shown me the past day. I got so touched by it! Learning to take better care of myself and thinking of myself is something I have trouble with, and so do also a lot of other women it seems. But I am learning, step by step. And this past authumn have really given me a wake up call when I see how far I am willing to strech it, allthough my body is begging me to slow down. I hope I will learn slowely, step by step to listen more to my body's distresscall.

These cards are the three cards I made for my last class, the alcoholic ink-class. The thought behind this class is that we shall try out alchoholink on different backgrounds, paper, glass, plastic. Use stencils etc. Hopefully the students will be so fascinated by the alcoholink that they want to try more at home. These cards are made from Rangers alcohol ink. The stencil used on the red card is by Heidi Swapp. (Just love those stencils!!!!!) and the snow crystal stamps used on the blue card is by Penny Black.

And last but not least I just have to show you this picture my six year old daughter took of me and Stein when we where out looking for a Christmas tree.
The weather was awful. Fog all around us and a bitch black night. But we managed to find THE perfect Christmastree! For us that is about 2.5 meters high and with branches all around it and it has got a triangular shape. We where just about to give up, since all the trees we found was either ginormous
or too small. And as we where leaving I saw in the corner of my eye the tree of my dreams! So now it is kept outside, waiting for the 23rd of December when we are going to take it in and decorate it. That is also one of the reasons why we always go treehunting so early. There is still a good tree to be found at that time. Closer to Christmas only the uglybugly ones are left.

5 comments:

  1. Så utrolig vakre julekort da vennen. De fargene er jo bare såååå lekre. Du er så flink.
    Også var det et kjempekoselig bilde av dere med juletreet - kom jo helt i julestemning jeg

    Nattaklem fra
    Heidi

    ReplyDelete
  2. så flotte kort!
    Enig i at av og til så kan faktisk det enkle være det beste.. ;)

    Håper formen din kommer seg snart.. Er tungt å være "bakpå" hele tiden med helsa..

    ReplyDelete
  3. Så nydelige kort Tonje. Kommer helt i juelstemning av det herlige bilde av dere.
    Håper formen din kommer seg.
    Ønsker deg en finfin dag.

    Klem

    ReplyDelete
  4. Det var nyydelige kort!
    Håper du er i farta igjen....

    ReplyDelete
  5. love these cards, Tonje!!! Wonderful!!!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!