21 December 2008

Merry Christmas- God Jul!

Å høyt i treet den helgærne katte...
Pynten har ikke kommet på ennå. Det gjør Stein og jeg i natt når ungene har lagt seg.


We have not yet decorated it. Stein and I will do it tonight after the kids have gode to bed.


Hei på deg. Så hyggelig at du stakk innom for da fikk jeg ønske deg en riktig god jul. Jeg vet ikke om jeg klarer å få postet noen flere innlegg før den store dagen, det er nok å gjøre i siste liten i dette huset her skjønner du.

I dag tok vi inn juletreet som har stått på terassen siden den 7 desember. Kattene gikk umiddelbart berserk og i løpet av sekunder fant vi kattene i toppen av treet. Da begge to la seg til rette på samme side tok treet overbalanse og truet med å velte, bare min kjappe reaskjon reddet juletreet fra å deise i gulvet. Heldigvis har vi ennå ikke pyntet det, men jeg aner at vi har et problem her. Er det kattene eller treet som skal i bur? Jeg tror i alle fall at jeg må unngå å henge på den aller dyrebareste pynten i år, og jeg må binde treet fast i gardinstangen har jeg funnet ut, sånn i alle tilfelle. Men to barduner tror jeg at jeg skal få hindret det i å falle.

Nå har vi sprayet hele treet med bitterspray i håp om at kattene skjønner hintet og jeg har tatt frem vannpistolen også i håp om at jeg skal få oppdra de to umuliusene til å skjønne at juletreet er off limit.

Med disse bildene ønsker jeg deg en Rikig God Jul!



How great to see you here! Then I can wish you a Merry Christmas! I believe that this might be the last post before the big day, there a lots of things to do before Christmas Eve and I am running out of time.

Today we carried the christmastree inside. It has been outside since December 7th when we bought it. The cats immidiatly took an interest in the tree. Within two seconds I found them in top of the tree. I realize that we have a huge problem here. If both of them lie on the same branch the tree falls to the ground, so now I have an idea of tying two ropes to the tree and fasten it to my curtain rail. That way it won't fall down. I think I just have rethink the way I am decorating the tree. I have som really wonderful and beautiful decorations from Russia and from China made of glass, I would hate it if they broke.
We have also sprayed the tree with bitterspray hoping that the cats would hate it. So far, no sucsess...

Well. I will leave you with these pictures of Bayaz 5 months old having a jolly good time in the tree.

9 comments:

  1. hehe... nydelig katt da:)
    En riktig god jul til deg også Tonje...
    Vi sees vel på nyåret!

    klem Angella

    ReplyDelete
  2. Ha, ha det så jo veldig morsomt ut da. Dere behøver ikke mer pynt! Ta hvertfall ikke opp de nydelige kulene og englene dine. Pynt heller med lenker og dorullnisser!

    Ønsker dere en god jul, og et godt nyttår med mange gode opplevelser, og helt fri for sykdommer!

    Klem fra mor.

    ReplyDelete
  3. Tonje

    That is the cutest photo

    How did the cat get up there without making a Christmas tree disaster?

    I think its the best decorated Christmas tree!

    (How do I get my cat up on ours?)

    ReplyDelete
  4. For meg ser det ut som og treet allerede har fått den lekreste pynt, hihi.
    Det finnes jo mye fint i plastikk også, ser ut som om det kanskje er det tryggeste...

    Ha en riktig GOD JUL, både i, under og rundt treet:)

    Juleklemmer fra Marianne:)

    ReplyDelete
  5. Stikker bare innom i stiller tider på jobben. Ønsker deg ei riktig god jul og et kreativt nytt år.
    Kos deg med familein.
    Klem Hege

    ReplyDelete
  6. Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul og et kreativt godt nytt år!

    Morsomme bilder av kattene!

    ReplyDelete
  7. Den kat er da bare for sjov, hvor ser den kær og fræk ud som den sidder der i træet. Glædelig jul til dig og dine.

    ReplyDelete
  8. Your decoration is amazing! *lol*
    Wish you and your family a wonderful christmas time, Tonje!

    Greetings
    Ilka

    ReplyDelete
  9. How adorable!!! Your Kitties look so much like my Phoebe! Imagine that, even cats have a double somewhere in the world...

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!