08 November 2008

A new cat, a box and a card - En katt til, en boks og et kort

Bakgrunnen er laget av shimmermist som er stemplet på og belagt med Perfect Pearls. Midtmotivet er laget med en messingstensil. Jeg har lagt bladgull i hullene på stensilen, revet stensilen av limarket og lagt svart glitter på resten. Deretter har jeg brukt glassveske for å lage noen dråper i midten på rosen. Et svært vanskelig kort å avfotografere pga all "blinget".

The background is glimmermist that I stamped on and used Perfect pearls to cover the text. The rose is made from a brass stencil on a sheet of gluepaper. I put variagated gold leaf in the holes of the stencil, tore it off and then used black glitterpowder between the petals of the rose.


Dette er en boks rett og slett som jeg har laget og pyntet med stempel fra Ett trykk og retroblomster og bling. Jeg har hengt en liten nøkkel fra en av kronbladene til den lille metallblomsten på siden av boksen. Inni ligger det en liten post-it-bok av den aller minste sorten!
This is a box I made and decorated it with ribbons and stamp from Ett Trykk. It says " Embrace happiness". Inside the box is a post-it-book. The box is about 3,5" so it is quite small.


Tusen takk for alle godbedringsønskene jeg har fått siste tiden. Jeg er nå sakte men sikkert på bedringes vei. Jeg er svak som en kattunge uten at jeg kan si at jeg vet hvordan det uttrykket kom fra. For mine to kattunger er langtfra svake. De er viltre, gale og rare med et overskudd av energi! Men altså... jeg kommer meg, og jeg håper at jeg snart er kvitt all pelsen i halsen så jeg kan dra til Skottland og England om noen dager!


I går kveld kom det en ny katt i huset her. Tiny har blitt storesøster til Frk. Smilla som har fått navnet Bayaz. Det var fordi vi fant henne halveis et sted mellom gulv og tak etter to sekunder i det Snuppelinske hus.

Hun er en raritet av en katt. Hun er kanskje ikke det vakreste eksemplaret av arten, men det tar hun igjen i form av personlighet. Hun har en personlighet som er en blanding mellom Diva og Jølle (du vet, den dumme bikkjea i Garfield) Hun har svære mørke øyne som virker helt tomme (unnskyld Bayaz) samtidig som hun tror at vi mennesker kun har kommet til denne jordkloden for å degge og kjæle med henne. Hun kvier seg overhodet ikke for å legge seg rundt halsen din og bli liggende der i tre samfulle timer. Hun og Tiny har en våpenhvile akkurat nå så lenge hun ikke trør Tiny for nære, da vanker det dask og fres. Tiny synes det var svært plagsomt å bli storesøster stakkars men jeg håper og tror at etter noen dager så har de funnet ut av dette her og kan bli venner. De er jo egentlig to temmelig lekne frøkener begge to. Ok. Det var nok katteprat.

Jeg har fått laget noe i går og i dag. En boks med en post-it bok i til min kjære tante som jeg tror ikke befinner seg på internet og derfor trygt å legge ut.
Og så har jeg laget en kort med bladgull.

Thank you for all your get well greetings lately. I am, day by day getting better and hopefully all the fury stuff on my tonsils will go away soon so I can travel to Scotland and England in one week!
A new cat arrived here yesterday evening from the animal shelter. Her name was Missis Smilla, but finding her halfway between the floor and ceeling after two seconds we just had to call her Bayaz instead. She is like Tiny only five months old, but a whole lot smaller. She might not be the cutest one but what she might lack in looks she has in personality instead! She has this really stupid look in her eyes and believe that people are on this earth just to stroke and cuddle with her. She usually finds a place to sleep around your neckarea and stays there for hours at a time like a stola.
She and Tiny does not go very well together so far. They have a truce but that is just as long as Bayaz doesn't come to close to Tiny. I hope that they will become friends after some days.
Well, enought of the cat-talk.
I have made to things lately. A box with a post-it book inside that I will give to my grand aunt, and a card made of goldleaf. You have allready seen them if yoy have read the hole post, haven't you?

6 comments:

  1. Så mye lekkert du har laget da snuppa-helt nydelig. Jammen hadde jeg blitt glad for en slik presang.
    Og ennå en katt - så heldig du er. Katter er fantastiske dyr.Og dine er jo bare sååååå skjønne da!
    Gleder meg til å se tv i morgen.
    Bra du er på bedringens vei

    Nattaklem fra
    Heidi

    ReplyDelete
  2. Kjempegøy å se deg på tv i dag vennen. Du er ei flott jente.Hjelpe meg - jeg hadde dødd hadde jeg gått ned i den kjelleren. Jeg er så husredd og mørkeredd at det halve kunne ha vært nok og dette hadde jeg taklet dårlig tro meg.
    Flott at det ble bra da for det må jo ha vært litt av en opplevelse.
    Du egnet deg iallefall godt på tv og har jo verdens mest behagelige stemme.

    Nattaklem fra
    Heidi

    ReplyDelete
  3. Så skjønne puser - og fantastisk boks og kort!!! Det øverste kortet her var bare utrolig stilig! :)

    Godt å høre at du er på bedringens vei!
    Klem! :)

    ReplyDelete
  4. Hi Tonje. I haven't been blogging much but just started up again. Thanks for dropping by & visiting. I love your box and mini book inside...how sweet. I'm still trying to figure out how you did your rose...very pretty and gotta love the dog...how cute!! God bless you much!

    ReplyDelete
  5. Takk for hyggelig besøk i bloggen min tonje!! Var artig å se deg på TV,der passet du jammen inn!!! flott og se på!!! Hele programmet derimotså jeg ikke for jeg skal jo sove på kvelden også..................hi hi.

    Den boksen du har laget her var bare helt nydelig, heldig mottaker!!

    Var innom og så deres flotte bilder fra Halloween av avrevne fingre og greier!!!

    Ha en superduperdag!!!

    ReplyDelete
  6. Sååå sjarmerende...og da snakker jeg om både katt, boks og kort!!

    Jeg har blingbrillene på, og synes kortet var utrolig flott!! Jeg blir så facinert av selvlagde bakgrunner, og teknikker jeg aldri har prøvd. Dette er jo et lite kunstverk!!!

    Klem Marianne:)

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!