03 October 2008

Sukkersøtt utfordring # 10 - Challenge

The english translation is further down. Just scroll down and you will find it.

Her er mitt bidrag til ukens Sukkersøtt bidrag. Kriteriene er brunt og grønt! Det er to farger jeg i utgangspunktet bruker mye, men likevel er det svært vanskelig å holde seg kun til de fargene. Jeg måtte frem med blekket for å farge både perlen og klokken som begge var hvite i utgangspunktet. Nå er de lysebrune, men vet ikke om det kommer så godt frem.


Utgangspunktet var en perm jeg hadde laget fra før og hadde liggende. Og så var det å finne frem alt det brune og grønne man hadde...
Som du kanskje har forstått at bildet så er dette en bok. Innsiden er ennå ikke dekorert. Jeg aner ikke om jeg har funnet opp noe nytt når jeg bandt boken sammen på den måten jeg har gjort, med å feste den med knapper foran og bak og med snor som går igjennom hele permen. Men ideen kom plutselig i hodet mitt og jeg følte meg himla smart! hehe.. Men så er det nå engang slik med ideer da. Når man går blog-about på tyve blogger daglig og har vært i dette "gamet" i femten år.. man vet ikke lenger om ting man lager og ting man finner på kommer fra ens eget hodet eller om det er noe man har sett et eller annet sted.

Men altså.. dette er jo et alternativ til ringer og skruer som jeg synes ofte blir for "nytt" og for "sølvfarget" i forhold til vintage stilen. Ved å bruke knapper i stedet så kan man mere få til den looken man er ute etter.

Ordene er fra rubons og det er det Ett trykk som står for. Bildet er fra en cd jeg har kjøpt på internet.
Klokken ligger inni en stor knapp. Hvis du lurer.
This is a book I made for a challenge on the Sukkersøtt blog. The criteria this time was brown and green. Although these are colors I use quite frequently, it is hard to just keep to those colors. I found myself coloring both the white bead and the clock which both was white.
Sometimes, when I invent things I feel really really smart. But then again, I am never sure if the thing I have inventet is something that comes from my brain or if it is something I have seen somwhere else. I go blog-about on about twenty blogs each day, and also having been in this business for fifteen years I do not really know any more what is truly mine or something I might have seen somewhere else sometime.
But anyway.. I thought that my solution to tying this book together (Because it is a book) is quite clever. I have used two buttons on each side and tied them together with scrappers floss. I feel that the rings and screws invented to tie books together with are too "new" and "silvery" to use on a vintage-styled book, and so I came up with the idea of using buttons instead. (There are probably both screws and rings in other colors than silver, but the ones I can get hold of in my local scapstore is just in that color).
The clock on the book is placed inside a large button. The words mean "happiness", "luck" and "friends" and are rubons from Ett Trykk.

13 comments:

  1. Hei du!
    Denne stilen var kjent...så søte de er!
    Jeg lagde også 6 ATC´er i dag. Den ene går vel hjem til deg kan jeg tenke meg...
    Vet du hvor jeg kan bytte til en senere anledning??

    Og så fikk jeg laget mitt bidrag til sukkersøtt 10...også med dine bakgrunnsteknikker. Fikk ikke tatt bilder i dag. Det ble for mørkt, men følg med i morgen. Da kommer mitt bidrag!

    Ha en superduper helg i regnværet!
    klem
    Angella

    ReplyDelete
  2. Dette var et utrolig flott arbeid:) Kanskje ikke så vanskelig å forstå når man leser at man har med en proff å gjøre ;)
    Både klokke og perler kommer tydelig fram som brune. Hele prosjektet er bare lekkert og jeg begeistret:)

    Klem fra Joanna

    ReplyDelete
  3. Oh my gosh... every single one is just fantastic! Love em!
    Hope your birthday was a good one!

    ReplyDelete
  4. Så utrolig lekker boken din er.

    ReplyDelete
  5. Rålekker bok, og for en utrolig herlig klokke:)

    Klem fra Lene.

    ReplyDelete
  6. Fantastisk flott bok! Gleder meg til hver gang bloggrollen min forteller meg at du har lagt inn nytt innlegg!! Du skuffer aldri;=) Ha en flott helg!

    ReplyDelete
  7. Så flott denne var!! Og det bildet var helt utrolig flott! Jeg har også en sånn CD- og den er så kjekk å ha!
    ha en super helg videre1

    ReplyDelete
  8. denne var utrolig lekker!!!

    ReplyDelete
  9. For en flott bok! Stilig med det feste til båndet og kappene :-)

    ReplyDelete
  10. Nyydelig bidrag!
    Så lekker bok,og jeg synes bindingen av boken var smart!
    Og passet mye bedre til boken enn nye metall ringer!

    Takk for att du deltar,
    klemmer fra Maya :)

    ReplyDelete
  11. Dæsken døtte, så mye stilig du har laget siden sist jeg var her da, Tonje! Du er RÅ!

    Denne boken traff meg midt i magen, så utrolig stilig! Og for en knall idé med knappene til binding - hurra!
    Flott at du har blitt med på de sukkersøte utfordringene, det løfter den bloggen et hakk :)

    Finner ikke e-postadr din, så derfor må jeg bare si det her - at jeg kutter gjerne noen av de snøkrystallene til deg. Säj bara till, som naboene sier :)

    Ha en fin dag, Tonje!
    Klemmer fra Hanne:)

    ReplyDelete
  12. Heisann, bare meg igjen :)

    Tusen takk for koselig komentar på bloggen min, det setter jeg veldig stor pris på.

    Hvis det er en skisse for Telyskortet du refererer til, så skal jeg gjerne sende deg det.Da er det bare til å sende meg mail adressen din til....littlenorway@shaw.ca

    Ha fortsatt en fin uke :)


    Klem fra Joanna

    ReplyDelete
  13. wow super flot bog, lækre farver

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!