23 October 2008

Distressed Christmas box - Stressa juleboks :-)


Detaljer av syingen gjort med sort og hvit pen. Snømannen er faktisk malt med gråblå nyanser rundt ansiktet men det ble helt borte her ser jeg.

Details of the stiching done with black and white pen.
The snowmans face is actually painted with blueish grey around the edges but it does not show here.




Shrink Plastic snow crystal cut out of accucut dies.
Krympeplast laget av dies fra Accucut.

Så er nok et kurs overstått. I går hadde jeg åtte veldig hyggelige jenter innom Minnehjørnet for å lære mer om maling med Ranger distress reinkere og vannpenn. Jeg hadde denne gangen, i stedet for å lage kort og tags, bestemt meg for å gjøre noe helt annerledes, nemlig en juleboks. Jeg var litt spent om vi skulle få tid til alt. Som vanlig så er jeg jo livenderedd for at noen skal gå fra kursene mine og føle at de ikke har fått noe igjen, men vi klarte jaggu å kjøre igjennom alt. Det var nemlig noen utrolig flotte arbeidssomme damer jeg hadde på dette kurset. Vi tok først og malte noen hänglar, mest for å få følelsen av å male ansikter samt å leke med flere farger, blande osv. Dernest bega vi oss på selve boksen.

Jeg har fått en smule dilla på krympeplast, en "teknikk" som var i skuddet før men som mange har glemt. Så vi tok frem krympeplasten og lagde en snøkrystall også for å minne folk på hvor morsomt det er.

Ellers stemplet fra Whippersnapper, dog er den del av stemplet klippet bort, teksten er både fra Minnehjørnet og den lille fra Snuppeline Design.
Men nå må jeg løpe. Jeg har time hos smerteklinikken i dag og englen min der, så det betyr at jeg vil ha en flott, deilig smertefri helg sansynligvis. Og ja.. det må jeg fortelle. Vi drar på Fod gården i dag og forhåpentligvis så dukker det opp en kattunge eller katt eller begge deler her om ikke så lenge. Jeg gleder meg!!!!!

Yesterday I held my "Painting with Ranger distress reinker class". Eight very lovely ladies joined me at seven and we kept on untill ten in the evening. I thought I might do something different this time. I usually make a card and some tags, but this time I thought it would be fun makine a Christmas box instead. We managed to first paint us through a couple of Hänglar prints so everyone could get an idea of how to paint faces and get the general idea of how many colors there are of distress reinkers. Then we went on with the box. I think shrinkplastic is one "tecnique" that is almost forgotten, sad to say, so I managed to squeece in some of that too. The stamp is from Whippersnapper, and the text saying "julehilsen" (Christmasgreetings) is from Minnehjørnet and the "god jul" (Merry Christmas) is from my own design. Now I have to run. It is my painkiller-day at the painclinic. That means that I am goint to have a great, great painfree wonderful weekend. And yes... I forgot to tell you... We are going to the Animal Shelter today to hopefully adopt a cat og kitten or both.... Time will show...


11 comments:

  1. Nydelig,Snuppeline.
    Brettet dere selve boksen / posen også eller har du "skåret" den ut på en kutter?
    (i så fall hva slags? har nettopp fått siluett i bhus så jeg må jo prøve den så ofte som mulig:-D)

    God helg

    ReplyDelete
  2. Så utrolig nydelig vennen- ble jo helt lekkert rett og slett. Og så nydelig som du maler. Og den snømannen er jo bare såååå søt da. Ja her er det bare å studere og nyte. FLINKA!!!!!
    Skulle gjerne vert på det kurset ja-bare synd det er så lang vekke

    Ha en strålende dag - her holder vi på å regne vekk.

    Klem fra
    Heidi

    ReplyDelete
  3. Fantastiks nydelig juleboks! <3

    ReplyDelete
  4. Hallo!
    Denne er jo helt super, kunne vært moro med et kurs på denne. Men desverre er det altfor langt å reise helt til Ski på kurs. Har du mønster på denne? Eller har du funnet det et sted her på nettet? Kunne tenkt meg det.

    ReplyDelete
  5. Å - fy filler'n så lekker den ble! Digger alt! Skikkelig flott å se på! Du er så kreativ og flink, alltid en fryd å kikke innom bloggen din!

    ReplyDelete
  6. Denne hadde jeg virkelig sansen for!!! Så kuuuul og forsegjort!!

    Ha en flott helg!!

    Klem, Beata

    ReplyDelete
  7. Den boksen var jo bare nydelig! Skulle gjerne vært på kurs og lært meg den!
    Håper du har en fin helg der nede, her oppe er været fint og solen skinner.
    Klem fra Desiree

    ReplyDelete
  8. Det var en fantastisk flott "stressa" juleboks! Nydelig!! Ha en fortsatt fin helg:=)

    ReplyDelete
  9. This is fantastic. I love it!

    ReplyDelete
  10. Boy, would I love to take one of your classes....this is wonderful, my Friend! I bet everyone had a great time learning from you!

    ReplyDelete
  11. WOW, så utrolig lekker boks du har lagd...Sånn må nok jeg også lage til jul. Fargene du har brukt var bare rå-lekre

    Klem,Lene

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!