17 August 2008

Tre things - Tre ting

This posting is also in english, just scroll down to the text in cursive

Her er dagenes siste produksjon. Jeg sitter jo i løyndom og lager alle tingene til høstens mange kurs, så det er ikke så mye jeg har tid til å lage noe utenom dette, men disse tre tingene har jeg altså fått presset ut av mitt hode.

Treet er fra Penny Black og er et "måste" i følge meg. Har du ikke dette treet så kommer du til å angre vil jeg påstå. Men så er jeg nå også en person som ELSKER trær over alt på denne jord. Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg har stoppet bilen for å ta et stort flott tre nærmere i øyesyn. Jeg har endog klemt et tre en gang, og hvis du ikke gjør det så anbefaler jeg å gjøre det. Bare for å ha prøvd det. For det er temmelig spesiellt. Særlig hvis det er en liten vind i luften og det er en varm dag.

Men altså.. tilbake til virkeligheten. Treet fra Penny Black er jo bare helt vanvittig flott, så jeg hadde jo ikke tid i det hele tatt på å pønske ut noen bedre måter å bruke det på, jeg måtte bruke det umiddelbart etter at jeg fikk det i hus!

Jeg rotet frem et gammelt bakgrunnspapir som er laget med en Heidi Swapp stensil og Radiant Rain. Embosset treet med hvit embossing og deretter satte jeg på turkise "blinger" og små kuler med glitterlim i hvitt. Fort gjort, men det ble jo litt fint også synes jeg. Særlig hvis man holder det i hånden og kan se det flotte glittereffekten i bakgrunnspapiret som ikke kommer frem på trykk.


Så er det det sarte rosa kortet. Bagrunn og bilde er fra Francour. Det ble enkelt men på et vis så gjør jo ikke det noe heller. Jeg har funnet ut at det er bedre å lage enkle kort enn å ikke lage noe i det hele tatt. Så lenge man har nytte og glede av det selv. Og det har jeg. Tilfredstillelsen av i det hele tatt å klare å lage noe er så stor at jeg kan svelge noen kameler i forhold til at de kanskje designmessig er de mest avanserte.


Og så måtte jo do-nøkkelen på hytta få noe annet enn en plastikkdings fra Gjensidige hengende etter seg, så da lagde jeg dette. Fant finér plater ferdig kuttet ut med ring på Panduro til ti kroner for en hel haug (!!!)så da var det bare å kle den med litt papir og gå amok med Lisas Alterd Art bildene. Ble i alle fall finere enn plastikkdingsen fra Gjensidige. Tenkte etterpå at skulle jeg være helt gjennomført så burde det heller vært seilbåter og måker, skjell og sand på den, vi har jo hytte ved sjøen.. men skitt au.


Here are the latest production from me. I am making all the cards for this authumn classes now, so there is little time for making anything else that I can show you. But I managed to squeeze out these three projects.
The first card, with the tree is a stamps from Penny Black that I think everyone should have. It is so lovely! But then, it is a really big treelover who is speaking. I love trees, I often stop my car just to take a better look at a grand old tree, and I have even embraced one. If you havn't tried it yet, you should. Especially if it is on a slightly windy day with the sun shining. It is a great experience.

Well.. back to the card.

The tree is embossed with white ep and the paper is made with Radiant Rain and a Heidi Swapp stencil. I glued on small "diamonds" and made small dots with my white glitterglue. I imagine that this tree will appear on quite a lot of my Christmascards this year.

The second card is with picture and backgroundpaper for Francour, it is a very clean and simple layout. I have reasontly thought (especially after getting all those grim diagnosis and results) that it is better to make a simple card than no card at all. As long as it brings joy to myself making them I can cope really well with the fact that it is not the most advaced card layout-wise.

The last project is a keyring for the key to the loo at our summerhouse. It has now a really ugly plastic piece attached to it so anything will be an improvement. The pictures is of course by Lisas Altered Art.

After making it I thought that it might be more suitable with seagulls, sand, shell and ship on it, as it is a summerhouse by the sea, but still.... anything beats the plastic thing.


4 comments:

  1. Du har så rett, heller enkelt enn ingenting. Men nå er det jo en gang slik at less is more eller?! De var iallefall lekre! Smart å lage seg sin egen nøkkelholder, tror jeg må gjøre det en gang. Må bare få tak i sånne hengere først.
    Ha en fin søndag! Vi har vært ute og gått en times tur med Simon vi i 10 grader og delvis småregn.
    Klem klem!

    ReplyDelete
  2. Hehe.. må glise når du snakker om "trefetisjen" din... Vi var på Mauritius i fjor... det første jeg tok bilde av var ett tre. Men det var så fiiiiint!!!

    Sakene du lager blir som vanlig flotte!

    ReplyDelete
  3. Hei
    Så lekkert og for en fantasi. Enkelheten på kortene dine er det som gjør den så elegante.Du tryller fram de lekkreste ting.
    Flott nøkkel ring til doen.
    Å treet var kjempe lekkert. Tenk kor mange vakre tre det er rundt omkring har ei flameask som jeg bare bruker å sitte å se på. Har en rødfarge som endrer utsende etter som lyset skifter til alle døgnes tider.
    Å velkommen hjem fra ferie ser ut som du kosa deg med familien.
    Ha en fin søndag
    Klem Hege

    ReplyDelete
  4. Welcome back, Tonje!
    3 wonderful creations you've made

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!